حالت تاریک
فرماندار سرپل‌ذهاب:

گفتمان‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است

گفتمان‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: کار کردن برای شهدا تعطیلی ندارد و لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به یک گفتمان تبدیل شود که قطعاً این گفتمان با برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا به منصه ظهور خواهد رسید.

صدرالله بابلی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهارداشت: برگزاری کنگره شهدا به معنی معرفی هرچه بیشتر ایثار و فداکاری شهدا و برقراری ارتباط مستمر نسل جدید انقلاب با سیره عملی راست‌قامتان تاریخ است. 

فرماندار سرپل‌ذهاب افزود: امروز باید بیشتر از هر زمان دیگری به اندیشه مقاومت توجه شود و لذا کنگره شهدای استان یک ظرفیت جامع و کامل برای ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در جامعه است. 

وی تصریح کرد: کنگره شهدا درواقع انتقال‌دهنده میدان جهاد نیروهای نبرد است و باید نگاهی عمیق به فرهنگ ایثار و شهادت داشته و به محتوای فرهنگی آن دقت زیادی و در سطح بسیار بالایی برگزار شود. 

بابلی خاطرنشان کرد: ما باید در کنگره و یادواره‌های شهدا ایثار، شجاعت و مجاهدت‌های شهدا را برای نسلی که آینده‌ساز انقلاب هستند، تبیین و تبلیغ کنیم. 

نماینده عالی دولت در شهرستان سرپل‌ذهاب با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا ریشه در تاریخ قطور انقلاب اسلامی دارد، اذعان کرد: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا همواره بر لسان امامین انقلاب ساری و جاری بوده است و ما امروز وظیفه داریم با برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا در مسیر آن‌ها که مسیر صیانت و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی است، گام برداریم و یاد و نامشان را زنده نگهداریم. 

وی در ادامه گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند کار کردن برای شهدا تعطیلی ندارد و لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به یک گفتمان تبدیل شود که قطعاً این گفتمان با برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا به منصه ظهور خواهد رسید. 

فرماندار سرپل‌ذهاب افزود: ایثار، شجاعت، جان‌فشانی و مجاهدت شهدا در دوران پرافتخار دفاع مقدس باید توسط دستگاه‌های متولی جمع‌آوری شده و به آثار مکتوب تبدیل شود تا برای همیشه ماندگار شده و نسل جوان و نوجوانی که جنگ را ندیده‌اند با خواندن این آثار با شهدا و مجاهدت‌های آن‌ها آشنا شوند. 

بابلی در پایان گفت: برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گفتمان‌سازی آن در جامعه دارد و برگزاری آن باید به صورت مستمر ادامه پیدا کند تا جوانان و نوجوانان ما از سیره عملی شهدا برای ادامه زندگی خود الگوسازی کنند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از