پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-04-24 00:20 - شماره خبر : 8099 0
راه حسین(ع) ادامه دارد؛

هیهات من‌الذله الفبای انسان‌ساز مکتب ثارالله

ظلم‌ستیزی و مبارزه با ظالم از جمله درس‌های قیام عاشورا و گفتمان مقاومت است چه اینکه جدایی دین از سیاست در اسلام ناب محمدی(ص) معنا ندارد بر همین اساس امام حسين(ع) برای حکومت بر اساس دستورات اسلام در مقابل یزید قیام کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ قیام عاشورا و شهادت امام حسین(ع) فرصتی برای بازخوانی تاریخ است تا بتوانیم با بهره‌گیری از حوادث رخ داده در گذشته متناسب با زمان حال تصمیمات لازم را اخذ کنیم و در زمان غیبت در مسیر ولایت حضرت ولی‌عصر(عج) و ولایت فقیه حرکت و امام زمان خود را یاری کنیم.

شجاعت، وفاداری، بصیرت، ولایت‌مداری، ظلم‌ستیزی، پیروی از دستورات الهی و اسلام ناب محمدی(ص) از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توان با مراجعه به قیام عاشورا از آن درس گرفت و در مسیر زندگی از آنها بهره برد.

امام حسین(ع) با توجه به اینکه از واقعه عاشورا آگاه بود اما برای آگاهی و بیداری مسلمانان به همراه خانواده خود در این راه گام برداشت تا بتوانند از انحراف جامعه اسلامی و حاکمیت دینی جلوگیری کنند و در این مسیر خون خود را فدای ارزش‌های الهی کردند.


استکبارستیزی بر گرفته از قیام عاشورا است

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی اشک‌تلخ در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که امروز در جامعه نیازمند جهادتبیین در مورد آن هستیم، ترویج گفتمان مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی است و این گفتمان تنها محدود به حوزه نظامی و امنیتی نیست.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: اسلام آمریکایی و معتقد به جدایی دین از سیاست تنها محدود به انجام دستورات دینی مبتنی بر وظایف فردی است و دین را مانع پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف زندگی مطرح می‌کند.

اشک‌تلخ تصریح کرد: اسلام آمریکایی معتقد است دین نباید در عرصه سیاست، فرهنگ، اقتصاد و حکمرانی وارد شود و کشورهای اسلامی نیز باید برنامه‌های مدیریتی خود را از آنها بیاموزند و باید بدانیم بیگانگان به اجرای محدود دستورات الهی نیز اکتفا نخواهند کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر اساس مبانی اسلام‌ ناب محمدی(ص) و قیام عاشورا بر سیاست‌های ضد استکباری تأکید دارند و با هوشیاری جامعه را در مقابل نقشه‌های دشمنان انذار می‌دهند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: بسیاری از تقابل‌های جبهه حق و باطل بر سر گفتمان مقاومت شکل گرفته و مشاهده کردیم که دشمنان در عرصه فرهنگی به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ بودند که منویات حکیمانه مقام معظم رهبری مانع اجرای آن شد.

اشک‌تلخ تأکید کرد: قرآن کریم هشدار می‌دهد یهود و نصری هيچ‌گاه تا زمانی که مسلمانان را تسلیم خود نکنند از پای نخواهند نشست و در زمان کنونی نیز مسائل هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای تحت فشار قراردادن جمهوری اسلامی ایران است که پرچم‌دار گفتمان مقاومت در جهان است.

 

رژیم صهیونیستی یزید زمان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امام حسین(ع) در مقابل ظلم و ستم ایستادند و به شهادت رسیدند و فرمودند هرگز امکان ندارد فردی همچون من زیر بار بیعت با یزید برود و در این راه با تمام جان و خانواده خود در میدان حاضر شدند و تا لحظات پایانی شهادت سعی داشتند مردم را نسبت به مسائل روز آگاه کنند.

کارشناس مسائل دینی و فرهنگی تصریح کرد: امروز محور مقاومت با تمام توان به رهبری و پرچم‌داری جمهوری اسلامی ایران در مقابل استکبار جهانی به رهبری آمریکا ایستاده و اجازه نخواهد داد آنها بر کشورهای مسلمان غلبه و نقشه‌های شوم خود را عملیاتی کنند.

احمدی بیان کرد: امام خمینی(ره) می‌فرمایند اگر ما را تحریم اقتصادی کنید فرزند رمضان هستیم و اگر تحریم نظامی کنید فرزندان عاشورا هستیم و بدانید لحظه‌ای دست از مبارزه نخواهیم کشید زیرا قیام عاشورا مکتب انسان‌سازی است که جبهه رزمندگان مقاومت را تربیت کرده است.

وی با اشاره به تحولات فلسطین خاطرنشان کرد: امروز رژیم صهیونیستی با تمام توان در مقابل رزمندگان حماس و مقاومت ایستاده و با وجود جنایات بسیاری که علیه مردم بی‌دفاع، زنان و کودکان انجام داده اما نتوانسته در مقابل اراده و روحیه ایستادگی آنها به پیروزی دست پیدا کند و باید بر اساس وعده الهی بدانیم پیروزی از آن جبهه مقاومت و مستضعفان است.

کارشناس مسائل دینی و فرهنگی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی امروز به عنوان یک جنایت‌کار در جهان مطرح است و چهره خبیث آنها برای تمام جهانیان افشا شده با وجود آن که رسانه‌های تحت سلطه آنها همواره سعی دارند این رژیم کودک‌کش را بزک کنند اما خون مردم مظلوم فلسطین، رژیم صهیونیستی را سرنگون خواهد کرد.


جدایی دین از سیاست در اسلام معنا ندارد

محمدهادی صحرایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: دین اسلام و دستورات الهی غیر از سیاست نیست زیرا امام حسین(ع) برای حکومت از مکه راهی کوفه شدند زیرا حضرت سیدالشهدا(ع) در آن زمان رهبری دینی جامعه را عهده‌دار بودند.

رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه گفت: پیامبر اکرم(ص) در مدت ۱۰ ساله حکومت خود در مدینه توانستند دستورات الهی را اجرا و زمینه هدایت مسلمانان را فراهم کنند و حکومت پیامبر(ص) با حکومت حضرت سلیمان و یوسف که در منطقه خاصی به وقوع پیوست و پس از آن دین الهی و کتاب آسمانی آنها دچار تحریف شد، متفاوت بود

صحرایی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا فرمودند هيچ‌گاه با یزید بیعت نخواهم کرد و پس از حوادث روز عاشورا امام فرمودند اگر دین ندارید، آزادمرد باشید زیرا شدیدترین جنایات زمان را دشمنان اهل بیت(ع) رقم زدند.

وی ادامه داد: در روز عاشورا تمام سجایای اخلاقی مانند ایمان، اخلاص، ایثار و فداکاری، جوانمردی، وفاداری، ولایت‌مداری و... در مقابل بی‌تعهدی، خیانت و خباثت نمایان شد و حتی دشمنان امام حسین(ع) از آب دادن به کودک شیرخوار اجتناب کردند اما حضرت سیدالشهدا(ع) به سپاه دشمن آب دادند.

رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه تأکید کرد: جدایی دین از سیاست در اسلام معنا ندارد زیرا دین برای تمام عرصه‌های زندگی مسلمانان برنامه ارائه می‌دهد و نسبت به روابط با بیگانگان و کفار هشدار می‌دهد و آنها را قابل اعتماد نمی‌داند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی  «مرصاد»؛ هرسال که می‌گذرد باب دیگری از مجاهدت‌های حضرت سیدالشهدا بر روی آزادگان جهان گشوده می‌شود گویا خون امام حسین(ع) در جریان است تا مکتب حسینی را  زنده نگهدارد مکتبی که شعار محوری آن هیهات من‌الذله است.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4PJ6l
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار