حالت تاریک
۱۷ دشت ممنوعه در کرمانشاه وجود دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه:

۱۷ دشت ممنوعه در کرمانشاه وجود دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: از ۲۳ محدوده مطالعاتی استان کرمانشاه، ۱۷ محدوده یا دشت در استان ممنوعه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رسول فرهاد، با اشاره به وضعیت دشت‌های استان اظهار کرد: 23 محدوده مطالعاتی در استان کرمانشاه وجود دارد که دو محدوده ممنوعه بحرانی، 17 محدوده ممنوعه و چهار محدوده آزاد هستند، تمرکز ما برای اجرای طرح تعادل‌بخشی در محدوده روانسر- سنجابی و محدوده کرمانشاه و حریم آب شرب بوده است.

وی با اشاره به اینکه 10 هزار حلقه چاه مجاز و5 هزار و 500 حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: در سال گذشته 20 حلقه چاه غیرمجاز در استان بازگشایی و از طرف دیگر 400 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه افزود: در زمینه برخورد و پیشگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز از ابتدای فعالیت شرکت تاکنون 261 دستگاه حفاری غیرمجاز در استان توقیف و در پارکینگ‌ها موجود است که 70 دستگاه مربوط به سال گذشته تا به امروز بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از کشت محصولات پرآب‌بر در استان گفت: جلوگیری از این اقدام یک وظیفه بین دستگاهی است و سایر مجموعه‌ها نیز باید همکاری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به کاهش سطح زیر کشت برنج در شهرستان‌های شرقی استان افزود: گاهی خودروهای حامل خزانه برنج شناسایی و محموله توقیف می‌شود، اما گاهی به مرحله کشت می‌رسد که در این صورت هزینه امحا برای ما افزایش می‌یابد.

فرهادی با بیان اینکه با وجود اقدامات انجام شده کشت برنج در استان به دلیل اقتصادی بودن آن تاکنون به صفر نرسیده است، بیان کرد: در سال گذشته 800 هکتار امحای خزانه انجام شده و سال 1401 این اقدام در شهرستان‌های شرقی به میزان 900 هکتار بوده است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از