حالت تاریک
معاون امور بهداشتی کرمانشاه:

400 هزار زائر اربعین در خسروی غربالگری شدند

400 هزار زائر اربعین در خسروی غربالگری شدند

معاون امور بهداشتی استان کرمانشاه ازغربالگری 400 هزار زائر از نظر ابتلا به بیماری‌های تنفسی و گوارشی در استان کرمانشاه خبر داد.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: خدمات بهداشت و سلامت در هشت نقطه واقع در پایانه مرزی خسروی با استقرار نیروهای پزشک، پرستار، دارویار، ماما، مراقبین سلامت، بهداشت محیط به زوار اربعین ارائه شد.

 وی با اشاره به ارائه خدمات سطح یک بهداشتی به زوار اربعین، افزود: علاوه بر ویزیت پزشک، خدمات دارویی و تزریقات، پانسمان، خدمات مورد نیاز به افرادی که دچار گرمازدگی شدند، ارائه شد.

معاون امور بهداشتی استان کرمانشاه همچنین از بیمار یابی زوار ورودی به مرز خسروی از نظر ابتلا به بیماری‌های اسهالی و گوارشی خبر داد و تصریح کرد: برای افراد بیمار درمان مناسب انجام شد.

شکیبا خاطرنشان کرد: افزون بر ارائه خدمات آزمایشگاهی، خدمات سلامت روان، مشاوره‌های فردی و گروهی و مشاوره تغذیه، خدمات بهداشت محیط نیز شامل نمونه‌برداری از آب شرب، مرجوع کردن مواد غذایی غیرقابل مصرف ارائه شد.

وی افزود: در طول مسیر پیاده‌روی اربعین 12هکتار آموزش از مسیر حرکت زوار تا مرز خسروی ارائه شد همچنین با برپایی ایستگاه‌های جوانی جمعیت معایب تک فرزندی و مزایای فرزندآوری بیشتر تبیین شد.

معاون امور بهداشتی استان کرمانشاه گفت: بالغ بر 12 هزار ویزیت پزشک در طول مسیر پیاده‌روی زوار اربعین انجام شد و مجموعا 400 هزار زائر از نظر ابتلا به بیماری‌های تنفسی و گوارشی غربالگری شدند.

شکیبا اذعان کرد: افرادی که از سفر اربعین بازگشته‌اند و دارای علائم تنفسی هستند، فعلا به دید و بازدید نروند و تا زمان بهبودی در مراودات اجباری از ماسک استفاده کنند وافرادی هم که علائم گوارشی دارند مایعات فراوان بنوشند، در صورت نیاز به پزشک مراجعه و استراحت کنند.

معاون امور بهداشتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شیوع بیماری‌های تنفسی و گوارشی در تجمعات انبوه همواره مشاهده می‌شود و مشکل خاصی نیست.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از