حالت تاریک
مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه:

آموزش‌های بخش خصوصی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال است

آموزش‌های بخش خصوصی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: فعالیت آموزشی در بخش خصوصی منجر به ایجاد بازار کار شده و کسانی که نمی‌تواند به بازار کار ورود کنند با مدارک فنی و حرفه‌ای و دریافت تسهیلات در بحث مشاغل خانگی‌ می‌توانند فعالیت کنند.

عزیز نوری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی ماهر مهم‌ترین مقوله‌ای است که می‌تواند در اشتغال، صنعت و بازار کار تأثیرگذار باشد.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کل کشور و به تبع آن اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، نقش‌آفرینی ویژه‌ای در بحث تربیت نیروی انسانی در ۱۹ هدف جداگانه در ارتباط با مهارت دارند.

نوری در ادامه افزود: مباحثی چون جوانان جویای‌ کار که فاقد مهارت هستند، دانش‌آموختگان فاقد مهارت، خانواده‌های بی‌سرپرست، خانواده‌هایی که در مناطق محروم هستند، سربازان وظیفه، مناطق محروم و مناطق روستایی، جامعه هدفی هستند که سازمان فنی و حرفه‌ای در حال آموزش و خدمات به آنها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت‌آموزی با تلاش و جدیت از ابتدای سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده و از تعهدات سازمانی که دارد نزدیک به ۱۱۵ درصد تحقق اهداف داشته است.

وی در تشریح آمار آموزشگاه‌های مهارت‌آموزی در سطح استان کرمانشاه گفت: در سطح استان کرمانشاه ۲۰ مراکز آموزشی فعال هستند که از این آمار هفت مرکز آموزشی در مرکز استان مشغول به فعالیت بوده و در این مراکز نیروهای متخصص، متعهد، فعال و توانمند مشغول کار هستند.

نوری با اشاره به آمار رشته‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای، تأکید کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش رشته‌های زیادی در بخش دولتی ارائه‌ می‌شود که در هر سال نزدیک به ۳۰۰ حرفه آموزشی در زیرشاخه‌های برق، مکانیک، اتومکانیک، صنایع دستی، کشاورزی و... را در بر خواهد گرفت.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه اذعان کرد: در بخش خصوصی نیز رشته‌های متعددی از جمله حسابداری، کامپیوتر، قالی‌بافی و‌... ارائه می‌شود و امکان مشارکت مردم با توجه به شعار سال فراهم شده است که در این راستا می‌توان گفت نزدیک به ۴۰۰ آموزشگاه خصوصی مشغول فعالیت آموزشی هستند.

نوری در پایان گفت: فعالیت آموزشی در بخش خصوصی منجر به ایجاد بازار کار شده و کسانی که نمی‌تواند به بازار کار ورود کنند با مدارک فنی و حرفه‌ای و دریافت تسهیلات در بحث مشاغل خانگی‌ می‌توانند فعالیت کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از