پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-27 09:44 - شماره خبر : 10048 0
جانشین سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

حفظ وحدت از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی است

معاون فرهنگی آموزشی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هفته وحدت میراث گران‌بهای حضرت امام خمینی (ره) است، گفت: حفظ وحدت از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی اشک‌تلخ در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه هفته وحدت میراث گران‌بهای حضرت امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: این هفته از ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی است که در سال‌های اخیر با درایت و بصیرت رهبر معظم انقلاب نمود بیشتری پیدا کرده است.

معاون فرهنگی آموزشی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ریشه موضوع وحدت از زمان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آغاز شده است، افزود: بر اساس روایات به جامانده از معصومین از جمله امام صادق (ع) نماز خواندن و اقتدای شیعیان به امام جماعت اهل سنت دارای ثواب است.

 وی گفت: مسئله اهانت نکردن به امامان و مقدسات اهل تسنن نیز از فتوای قاطبه مراجع و علمای جهان اسلام هم از اهل تسنن و هم از اهل تشیع بر این موضوع تأکید داشتند که برای تقریب مذاهب و وحدت مسلمانان باید برای مقدسات یکدیگر احترام قائل شوند.

 اشک‌تلخ خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات و برکاتی که در سایه وحدت شکل می‌گیرد هم‌افزایی و پیشرفت مسلمانان و جامعه اسلامی است؛ جهان استکبار در تلاش بود تا با به وجود آوردن تشیع انگلیسی و وهابیت آمریکایی بین شیعیان و اهل تسنن اختلاف بیندازد و در این میان گروه‌هایی همچون داعش و القاعده را برای رسیدن به اهداف شوم خود عَلَم کند. 

جانشین سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: در سایه تدابیر هوشمندانه مسلمانان جهان کشورهای اسلامی نقشه‌های شوم آن‌ها نقش بر آب شد و به اهداف خود دست نیافتند.

 وی گفت: یکی دیگر از ثمرات و برکات وحدت میان مذاهب اسلامی ایجاد امنیت در جوامع اسلامی است که نمونه آن را می‌توان در ایران اسلامی به عین شاهد بود. 

اشک‌تلخ تصریح کرد: ما در ایران شاهد آن هستیم که در برخی از استان‌ها همچون کرمانشاه اهل تسنن و تشیع برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند این در حالی‌ است که دشمن قصد داشت نقشه خود را برای ایجاد ناامنی و دشمنی در بین مردم از مذاهب مختلف پیاده کند. اما به حمدالله در دستیابی به این هدف نیز ناکام ماند.

وی گفت: یکی دیگر از مواهب و برکات وحدت مسلمانان مقابله با دشمن بشریت و انسان به‌ویژه رژیم غاصب صهیونیستی است، در سایه این وحدت مذاهب مختلف برای مقابله و مبارزه با اسرائیل خبیث با یکدیگر متحد شده‌ و در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

اشک‌تلخ خاطرنشان کرد: به برکت این وحدت رزمندگان و مردم مقاوم غزه که از برادران اهل تسنن هستند در کنار حزب‌الله لبنان که شیعه است قرار گرفته‌اند و با صهیونیست‌های جنایتکار مبارزه می‌کنند.

وی افزود: دیگر رزمندگان در کشورهای دیگر همچون عراق یمن و سوریه همگی به یک ید واحد تبدیل شده‌اند و هدف مشترک آنها برای مبارزه صهیونیسم جهانی و آمریکا است.

اشک‌تلخ ادامه داد: یکی از جلوه‌های کم‌نظیر این اتحاد نمازی‌ است که رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر شهید اسماعیل هنیه اقامه کردند در واقع این کار تجلی عملی وحدت به شمار می‌آید پس از آن مردم مسلمان و شیعه ایران با شور، عشق، علاقه و محبت به تشییع این شهید پرداختند که این هم از ثمرات و برکات شکل‌گیری هفته وحدت و تقریب بین مذاهب است.

وی گفت: مجاهدین شیعه وحدت را با درایت رهبر فرزانه انقلاب با نثار خون خود ثابت کرده و به آن جامه عمل پوشانده‌اند شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم جانانه از مردم عراق، سوریه و لبنان دفاع کردند هرچند که در این کشورها مذاهب مختلفی وجود دارد اما یکی از اهداف والای این شهیدان گران‌قدر حفظ وحدت میان مردم منطقه از هر مذهب و دینی بوده است. 

اشک‌تلخ گفت: این شهدای والا مقام از ابتدای شکل‌گیری داعش تا به امروز که منطقه دستخوش دسیسه‌های مختلف بوده است با نثار خون خود نشان دادند که امت اسلامی در کشورهای مختلف یکپارچه است و مردم از مذاهب مختلف اسلامی هیچگاه از یکدیگر جدا نبودند و در برهه‌های حساس پشتیبان یکدیگر بوده‌اند یکی دیگر از نمادهای وحدت اسلامی پشتیبانی ملت‌های مسلمان جهان از مسلمانان اهل سنت بوسنی و هرزگوین در برابر تهاجم صرب‌ها بود. 

وی یادآوری کرد: شهدای بسیاری از اهل تسنن نیز چه در دوران هشت دفاع مقدس و چه در زمان حمله داعش خون خود را فدای اسلام و حفظ ارزش‌های واقعی آن و نیز وحدت میان مسلمین کردند آنها با شهادت خود مفهوم وحدت را در عمل به منصه ظهور رساندند.

 

اشک‌تلخ با تأکید بر تلاش‌های نظام جمهوری اسلامی از بدو تأسیس برای ارائه خدمات برابر به تمامی مناطق کشور از جمله مناطق با جمعیت اهل‌سنت، بیان کرد: این نظام همواره به دنبال تأمین جایگاه والای برادران و خواهران اهل‌سنت بوده و حفظ وحدت و انسجام اسلامی را از اولویت‌های خود می‌داند.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/ND596
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار