حالت تاریک
مدیرکل امور عشایری کرمانشاه مطرح کرد:

اجرای طرح «تولید قراردادی» به‌منظور افزایش دام‌های عشایر

اجرای طرح «تولید قراردادی» به‌منظور افزایش دام‌های عشایر

مدیرکل امور عشایری کرمانشاه از اجرای طرح «تولید قراردادی» به‌منظور افزایش دام‌های عشایر استان خبر داد.

علی‌جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: جمعیت عشایری استان کرمانشاه بر اساس آخرین آمار راستی‌آزمایی شده 62 هزار نفر در قالب ١٣ هزار و 361 خانوار و ۱۴ ایل هستند.

 

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه افزود: عشایر استان حدود چهار درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که هفت درصد از کل دام عشایر کشور متعلق به آنها و دارای رتبه چهار کشوری است.

 

وی در خصوص تولیدات دام عشایر، گفت: عشایر استان کرمانشاه سالانه حدود ١٢ هزار تن گوشت قرمز و 24 هزار تن شیر تولید می‌کنند.

 

رضایی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌هایی که برای افزایش دام‌های عشایر با همکاری جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده طرح «تولید قراردادی» است که به همت سازمان امور عشایری و شرکت پشتیبانی امور دام انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: در طرح مذکور سهم استان کرمانشاه برای پرواربندی 50 هزار رأس دام به همراه 9 هزار تن جو در نظر گرفته شده که عشایر پس از چهار ماه، به همان نسبت لاشه دام را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل می‌دهند و با اجرای این طرح شاهد افزایش تولید گوشت قرمز خواهیم بود.

 

رضایی به سایر تولیدات دامی عشایر استان اشاره کرد و افزود: سالیانه بیش از یک هزار و 600 تن الیاف دامی شامل پشم، کرک و مو همچنین 900 تن روغن حیوانی در سال تولید می‌کنند.

 

این مقام مسئول در خصوص تولیدات صنایع دستی توسط عشایر استان کرمانشاه، گفت: تولیدات صنایع دستی عشایر بیش از 21 هزار و 900 قطعه در سال است که بخشی به مصرف عشایر و بخش دیگر روانه بازار می‌شود و این اقلام شامل چیغ، چادر، خورچین، توبره، گلیم، گیوه، قالی، قالیچه، نمد، موج، جاجیم است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از