پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1402-10-30 15:39 - شماره خبر : 4292 0
معاون سیاسی، امنیتی فرماندار کنگاور:

اجلاسیه نماز در کنگاور برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار کنگاور گفت: اجلاسیه نماز با تاکید بر نماز نسل نو و با تمرکز بر نقش مدرسه و دانشگاه با محوریت آموزش وپرورش در شهرستان کنگاور برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ هوشنگ یوسفی صبح امروز شنبه در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان کنگاور که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، فعال بودن شورای فرهنگی و رونق‌بخشی به نماز در ادارات را یکی از مهمترین تکالیف دستگاه‌ها عنوان کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کنگاور با اشاره به سی‌امین اجلاسیه سراسری نماز که دی‌ماه در سراسر کشور برگزار شد، گفت: در پیام مقام معظم رهبری به اجلاسیه، ایشان ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان را مورد تاکید قرار دادند و گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایسته آن دانستند و از متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان، خود را مخاطب «اقیمو الصلاه» بدانند و راه‌های آموختن و گزاردن نماز و کیفیت بخشیدن به آن را برای نسل نو هموار کنند.

وی تصریح کرد: متصدیان کارهای فرهنگی به نماز، مسجد، حضور قلب، توجه به معانی و دانستن احکام جاذبه ببخشند و به معنای واقعی نماز را اقامه کنند.

در ادامه پیگیری برگزاری اجلاسیه نماز، تشکیل کارگروه نظارت برنمازخانه‌های بین راهی، بازرسی از نمازخانه‌های ادارات، برگزاری نماز جماعت در ادارات، رعایت وقت نماز، حضور پررنگ مدیران و کارکنان در نماز جماعت، برگزاری نشست با هیات امنای مساجد شهر وروستا با حضور دهیاری‌ها و دستگاه‌های متولی در جهت رونق بخشی فرهنگ نورانی نماز، برگزاری جشن نومکلفان وتجلیل از فعالان و خادمان نماز، اجرای آیین نامه شورای اقامه نماز و محورهای ۱۵گانه و درج عملکرد در سامانه سجاده به صورت فصلی و انعکاس پیام‌های نماز در فضای حقیقی و مجازی از جمله مواردی بود که معاون فرماندار پیگیری و اجرای آن را از مدیران دستگاه‌ها خواستار شد.

در ادامه احمد رحمتی مهر؛ دبیر شورای اقامه نماز گنگاور بر تقویت اقامه نماز در مدارس و لزوم اهتمام مدیران مدارس و سایر نهادهای دولتی بر امر اقامه نماز تاکید کرد.

دبیر شورای اقامه نماز گنگاور نماز را یک کار ارزشمند فرهنگی دانست و گفت: این موضوع باید از دوران طفولیت تبدیل به باور فرزندان ما شود و ثواب و برکتی که نماز اول وقت دارد و تأثیرات وضعی آن در زندگی مادی و معنوی به‌خوبی برای نسل جوان تبیین شود.

رحمتی مهر خاطرنشان کرد: اقامه نماز در مدارس شهرستان و همچنین جشن تکلیف از اولویت‌های ستاد اقامه نماز است که با همکاری آموزش‌وپرورش اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

دبیر شورای اقامه نماز کنگاور در پایان نیز گزارشی از عملکرد و برنامه‌های ستاد اقامه نماز ارائه کرد.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VMldl
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار