حالت تاریک
Logo
شنبه, 28 مهر 1403
رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه مطرح کرد:

احاطه ۴۰ درصد صنوف کرمانشاه توسط دستفروشان

احاطه ۴۰ درصد صنوف کرمانشاه توسط دستفروشان

رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه با اشاره به احاطه ۴۰ درصد صنوف کرمانشاه توسط دستفروشان، گفت: تاکنون هیچ اقدامی در خصوص ساماندهی آنها صورت نگرفته است.

حسین بیات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: هیچ کدام از مغازه‌های تاناکورا فروشی در سطح شهر و به‌ویژه محدوده خیابان کاشی‌کاری در کرمانشاه مجوز ندارند و مغازه‌هایی که از قبل جواز گرفته‌اند مجوز آنها ملغی شده است. 

رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه افزود: حدود ۲۵۰ مغازه تاناکورا فروشی شناسایی شده‌اند که بر اساس قانون هیچ کدام از آنها مجوز فعالیت ندارند و به بسیاری از این مغازه‌ها اخطارهای لازم داده شده است.

وی گفت: این واحدها هم از لحاظ بهداشت کالایی که عرضه می‌کنند از سوی وزارت بهداشت مورد تأیید نیستند و هم به دلیل عرضه کالای قاچاق، فعالیت آنها تخلف است. 

بیات خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلایل زیادی متولیان، برخورد قاطعی با این فروشندگان ندارند تا تکلیف آنها را روشن کنند و از طرفی جریمه‌ها نیز برای آنها کارساز نبوده است. 

وی ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مجوز پوشاک‌فروشی در سطح شهر کرمانشاه صادر شده است که بسیاری از آنها با توجه به رکود موجود در بازار با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مواجه هستند و تعدادی هم بدون مجوز در حال فعالیت هستند.

بیات در بخش دیگری از سخنانش گفت: متأسفانه چون زائران از کمربندی کرمانشاه به سمت مرز خسروی می‌روند و از داخل شهر عبور نمی‌کنند هیچ تأثیری بر بازار شهر کرمانشاه ندارند.

وی با اشاره به مشکلات صنف پوشاک‌فروشان گفت: از آنجا که سقف و حدود صنفی از میان برداشته شده است، عرضه پوشاک از میزان تقاضا بیشتر است طوری که در کرمانشاه به ازای هر پنج خانواده یک واحد صنفی وجود دارد.

رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه ادامه داد: دو واحد از هر پنج واحد صنفی نیز به گونه‌ای توسط دستفروشان احاطه می‌شوند که هیچ اقدامی نیز در خصوص ساماندهی آنها صورت نگرفته است، فضای مجازی نیز یک واحد را به خود اختصاص داده است و این خود به نوعی فاجعه است.

 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از