حالت تاریک
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه مطرح کرد:

احیای ارزش‌های دینی در سایه امر به معروف

احیای ارزش‌های دینی در سایه امر به معروف

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه با تأکید بر اینکه احیای ارزش‌های دینی در سایه امر به معروف ایجاد می‌شود، گفت: هیئات باید به پرچمداران امر به معروف و نهی از منکر مبدل شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله فاضلی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) یکی از مقدس‌ترین قیام‌ها در طول تاریخ بشریت است این قیام به قیام امر به معروف و نهی از منکر مشهور است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه پرچم قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: امام حسین(ع) کفار و بیگانگان را دعوت به اسلام نکرد بلکه مخاطبان امام حسین(ع) به ظاهر مسلمانانی بودند که به واسطه زر و زور و تزویر به قدرت رسیده و ارزش‌های دین را تغییر داده بودند. 

وی ادامه داد: بنابراین قیام امام حسین(ع) با شعار احیای سنت پیامبر(ص) و امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت و در این راستا زحمات و تلاش‌هایی که حضرت در این راه متحمل شدند برای حفظ عظمت اسلام بود.

فاضلی اذعان داشت: مصیبت‌هایی که بر امام حسین(ع) وارد شد قابل توصیف نیست اما تمام این مصیبت‌ها برای حفظ اسلام بود و اگر حضرت قیام نمی‌کرد تا به امروز چیزی از اسلام باقی نمانده بود.

وی گفت: امام حسین(ع) نسبت به اسلام حق ویژه‌ای دارد و بی‌دلیل نیست که پیغمبر عظیم‌الشأن(ص) اسلام می‌فرماید حسین منی و انا من حسین؛ اینکه پیامبر با آن عظمت خود را از حسین می‌داند در واقع یعنی دین، شریعت و اسلام را از حسین می‌داند. 

فاضلی افزود: اگر امام حسین(ع) این قیام را انجام نمی‌داد بنی‌امیه و منافقین به اندازه‌ای به اسلام ضربه می‌زدند که مسلمانان بعد از سال ۶۱ هجری دیگر چیزی از اسلام نمی‌فهمیدند. 

وی ادامه داد: با شهادت امام حسین(ع) مسلمین در عزای این واقعه جانکاه و بسیار حزن‌انگیز از همان ابتدا شروع به سوگواری برای ایشان و یارانش و احیای شعارهای امام حسین(ع) کردند این شعارها ادامه پیدا کرد تا سال ۴۲ شمسی جرقه انقلاب اسلامی با این شعارها زده شد.

فاضلی خاطرنشان کرد: در واقع شروع حرکت انقلاب اسلامی در سال ۴۲ برگرفته از شعارهای امام حسین(ع) بود، انقلاب اسلامی حرکتی علیه ظلم و بیداد و دفاع از مظلوم و برپایی امر به معروف و نهی از منکر بود که در نهایت در سال ۵۷ به بار نشست.

وی تصریح کرد: یکی از ارزشمندترین واجبات و ارزش‌های الهی امر به معروف و نهی از منکر است که به هیچ‌وجه نباید در جامعه سبک شمرده شود، بزرگترین امر به معروف، نهی از حاکمیت ظلم و جور و دفاع از مظلوم در مقابل ظالم است. 

فاضلی در ادامه خاطرنشان کرد: عزاداری‌های شورانگیز ملت مسلمان ایران باید با بصیرت لازم همراه و به امر به معروف و نهی از منکر واقف شود، هیئات باید به پرچمداران امر به معروف و نهی از منکر مبدل شوند و تک‌تک ملت مسلمان ایران وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را در خود احساس کنند زیرا با برپایی امر به معروف و نهی از منکر شاهد تقویت معنویت و توسعه ارزش‌های دینی خواهیم بود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از