پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-28 04:14 - شماره خبر : 9046 0
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه مطرح کرد:

اربعین امام‌ حسین مناسبتی سازنده و کارآمد

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اظهار داشت: مناسبت اربعین امام حسین (ع) مناسبتی سازنده، کارآمد و پرارزشی است که هیچ چیزی جای او را نخواهد گرفت و هیچ‌کس نمی‌تواند در مسیر آن مشکلی ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: اگر ۱۴۰۰ سال پیش امام حسین (ع) علیه یزیدیان و مستکبران زمان قیام نمی‌کرد، امروزه چیزی تحت عنوان دین اسلام واقعی وجود نداشت و مسلمانان هر روز به سوی تباهی می‌رفتند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عنوان کرد: اگر امروز اسلام آورده‌ای دارد و می‌بینیم که در بسیاری از کشورهای غربی گرایش به سمت اسلام و گرایش به مذهب تشیع وجود دارد و اگر می‌بینیم که در اقصی نقاط جامعه جهانی به اسلام، مناسبات و مراسمات آن توجه دارند، به نیاز بشر و اهدافی که امام حسین (ع) دنبال کرد، بر‌می‌گردد.

احمدی با اشاره به ماهیت ذاتی انسان، اذعان کرد: آنچه که بشر از لحاظ فطرت نیازمند است و طینت انسان و او را به سمت خدا دعوت می‌کند و هم‌چنین اگر این علاقه وجود دارد که انسان‌ها به این سمت گرایش پیدا می‌کنند این دلیل بر حقانیت اهداف امام حسین (ع) است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با مراسم عظیم اربعین امام حسین (ع) بیان کرد: متأسفانه برخی از افراد مغرض و کم‌اطلاع به دنبال این هستند که مناسبت اربعین را زیر سئوال برده و مباحث فاقد ارزشی را درباره مراسم اربعین مطرح کنند که این مراسم معنوی و ارزشمند را به حاشیه ببرند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در خصوص مراسم اربعین امام حسین (ع) تأکید کرد: اربعین احیای ذکر امام حسین (ع) است، که ائمه ما در مناسبت‌های مختلف خود را مأمور به این می‌دانستند که ذکر امام حسین (ع) باید دائم وجود داشته و انسان‌ها به آن توجه داشته باشند.

احمدی در ادامه افزود: در این مسیر عاشقی و مناسبت عظیم که مردم به عشق و یاد امام حسین (ع) سعی می‌کنند در آن حضور پیدا کنند و از آموزه‌های امام حسین (ع) درس بگیرند و به عنوان یک خاطره‌ای که در ساخت نهاد یک انسان می‌تواند اثرگذار باشد، چه معروفی بالاتر از این معروف است که در کنار سایر وظایف به این موضوع نیز بپردازیم.


وی در ادامه افزود: مراسم اربعین امام حسین (ع) دارای آثار بین‌المللی فراوانی است و برای جهان اسلام، امنیت و قدرت مضاعف به ارمغان می‌آورد، چرا که از لحاظ بین‌المللی، توجه جهانیان را به خود جلب می‌کند.

احمدی تصریح کرد: مراسم اربعین بدون کوچک‌ترین حمایت‌های دولتی و به واسطه پشتیبانی‌های مردمی و با عشق و علاقه که در این مدت از زوار پذیرایی می‌کنند و این جمعیت میلیونی بدون کوچک‌ترین مشکل خاصی می‌توانند به امور خدماتی و رفاهی برسند، مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ایام اربعین، انسان می‌تواند روزها یا لحظاتی با خود خلوت کند و به یاد اهل بیت (ع) و ملالت‌هایی که به واسطه ستم‌گران زمان دیدند و ستم‌هایی که کشیدند، گریه کنند و نکته مهم‌تر اینکه شرکت در مراسم اربعین کمک خواهد کرد که انسان شمر و یزید زمانه خود و مسیر غلط آنها که در طول تاریخ ادامه داشته بشناسد.

احمدی گفت: مراسم اربعین امام حسین (ع) بصیرت و آگاهی به انسان‌ها می‌‌دهد و انسان‌ می‌تواند درس اساسی بگیرد؛ لذا این نکات برجسته سبب ماندگاری قیام عاشورا شده و در طول تاریخ در زندگی انسان‌ها ماندگار و تأثیرگذار بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اظهار داشت: مناسبت اربعین امام حسین (ع) مناسبتی سازنده، کارآمد و پرارزشی است که هیچ چیزی جای او را نخواهد گرفت و هیچ‌کسی نمی‌تواند در مسیر آن مشکلی ایجاد کند.

احمدی در پایان گفت: مراسم اربعین  یک برنامه‌ای همراه با عشق، علاقه، آموزش، درس‌گیری، بصیرت و دشمن‌شناسی است که آگاهی و بینش عمیق جوامع را به دنبال دارد و برای جوامع اسلامی، به ویژه جامعه شیعی بسیار ضرورت دارد.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VdgDm
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار