حالت تاریک
رئیس میراث فرهنگی استان کرمانشاه خبر داد:

بازدید مسافران نوروزی از جاذبه‌های کرمانشاه میلیونی شد

بازدید مسافران نوروزی از جاذبه‌های کرمانشاه میلیونی شد

رئیس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بازدید مسافران و گردشگران نوروزی در استان از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

 

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به آخرین آمار حضور گردشگران و میهمانان نوروزی در استان، اظهار داشت: از ۲۴ اسفند تا پایان روز گذشته(هشتم فروردین) حدود یک میلیون و ۲۵۰هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و موزه‌های استان کرمانشاه بازدید کرده اند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: همچنین طی این مدت بیش از ۱۲۴ هزار و ۶۰ نفر در استان کرمانشاه اسکان یافته‌اند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته امکانات خوبی را برای مسافران فراهم کرده‌ایم که امیدواریم این آمار طی روزهای آینده افزایش پیدا کند.  

 فرمانی یادآور کرد: در بین مراکز اسکان رسمی استان، هتل‌ها، خانه‌مسافرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و میهمانپذیرها به ترتیب بیشترین آمار اسکان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه «کرمانشاه‌گشت» یک ظرفیت مناسب برای معرفی آثار تاریخی، گردشگری و طبیعی استان کرمانشاه است که تمام اطلاعات مربوط به استان در آن وجود دارد و مسافران با ورود به استان کرمانشاه با دریافت یک پیامک می‌توانند به آدرس این سامانه دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: کارشناسان میراث فرهنگی به صورت پیوسته بر اماکن گردشگری و ارائه خدمات نظارت دارند که تاکنون یک هزار و ۱۴۸ مورد نظارت به ثبت رسیده است.

فرمانی تصریح کرد: در این بازدیدها ۱۵۷ مورد تذکر، ۲۴ مورد اخطار کتبی، تعطیلی پنج واحد و ۶۵ مورد تشویق واحد مربوطه صورت گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سراسر استان کرمانشاه نیز نمایشگاه‌های عرضه صنایع دستی و سوغات برپا شده تا بتوانیم عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی ویژه استان کرمانشاه را به مسافران داشته باشیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از