حالت تاریک
معاون پیشگیری بهزیستی کرمانشاه:

اطلس خودکشی در کرمانشاه تهیه شده است

اطلس خودکشی در کرمانشاه تهیه شده است

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سازمان بهزیستی برای جلوگیری و مواجه با پدیده خودکشی اورژانس اجتماعی و سامانه‌های مشاوره‌ای را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ مسعود پایدار صبح امروز یکشنبه در کارگاه شیوه‌های پوشش خبری خودکشی که با حضور اصحاب رسانه در مجتمع شهید سلیمانی سازمان بهزیستی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسئولیت‌های سازمان بهزیستی موضوع خودکشی است که همواره با این آسیب اجتماعی مواجه بوده است. 

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سازمان بهزیستی نیز در این راستا برای جلوگیری و مواجه با پدیده خودکشی اورژانس اجتماعی و سامانه‌های مشاوره‌ای را راه‌اندازی کرده است. 

پایدار تصریح کرد: سازمان بهزیستی و معاونت پیشگیری برای پرداختن به موضوع خودکشی راهبردهای مختلفی را به کار گرفته که یکی از آن‌ها آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی افراد از طریق رسانه‌ها است. 

وی ادامه داد: اطلس جامعی در بهزیستی استان کرمانشاه طی دو سال گذشته بر اساس آمارهای ۱۰ سال اخیر تهیه و تدوین شده که نقش رسانه نیز در آن لحاظ شده اگرچه جایگاه رسانه در آن به خوبی و کامل لحاظ نشده است. 

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه افزود: وضعیت موضوع خودکشی در استان کرمانشاه در این سند مورد بررسی قرار گرفته که بر اساس معیارهای سازمان‌های جهانی مانند سازمان بهداشت جهانی بوده است. 

پایدار با اشاره به اینکه خرسندیم که امروز میزبان اصحاب رسانه هستیم، گفت: تلاش خواهیم کرد تا برای موضوعات مختلف از ظرفیت اصحاب رسانه بهره ببریم تا بتوانیم اطلاع‌رسانی مناسبی را داشته باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: نشستی نیز با حضور کارشناسان و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط سازمان بهزیستی برگزار شد تا بتوانیم از راهکارهای علمی نیز بهره ببریم. 

 

کاهش آمار خودکشی نیازمند همت جمعی است

 بهزاد شهبازی هم در این کارگاه، اظهار داشت: یکی از دلایل تشکیل این جلسه استفاده و یاری‌گرفتن از اصحاب رسانه و قدرت قلم برای حل مشکلات آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: متأسفانه در اسفندماه موارد خودکشی افزایش پیدا می‌کند که همگان باید برای کاهش این پدیده کمک کنند.

شهبازی بیان کرد: سازمان بهزیستی یکی از دستگاه‌هایی است که در موضوعات اجتماعی ماموریت دارد و باید گفت که ۵۲ ماموریت برای بهزیستی تعریف شده است.

در ادامه این نشست کارگاه علیرضا مرادی با موضوع پوشش خبری موضوع خودکشی با اصحاب رسانه استان کرمانشاه برگزار و هر یک از اصحاب رسانه موارد خاص خود را مطرح کردند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از