حالت تاریک
مشاور رئیس مرکز ملی فضای مجازی مطرح کرد:

اعتیاد ۱۸ ساعته نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای

اعتیاد ۱۸ ساعته نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای

مشاور رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه فضای حقیقی و مجازی مجزا از هم نیستند، گفت: برخی نوجوانان بیش از هجده ساعت مشغول بازی‌های رایانه‌ای هستند که این نوع اعتیاد باید کنترل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ حسن نجفی‌سولاری امروز پنج‌شنبه در نشست ضرورت سواد رسانه‌ای برای مدیران استان که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه سنگربان نظام و جزو افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی که با افتخار در حال رشد و توسعه در همه زمینه‌ها است.

مشاور رئیس مرکز ملی فضای مجازی و رئیس مرکز تولید و فنی معاونت سیما، در ادامه افزود: شورای عالی فضای مجازی ۶ رکن را هدف قرار داده که اولین رکن آن تأمین زیرساخت‌ها از جمله ایجاد شبکه ملی اطلاعات است.

نجفی سولاری با بیان اینکه حکمروایی یعنی مردم را قانع کنید تا حکمرانی کنید، گفت: باید اقناع اجتماعی ایجاد کنید که این وابسته به گسترش زیرساخت‌ها برای تسهیل کار مردم است.

وی با اشاره به بخشی از سخنان آیت‌الله جوادی آملی مبنی بر اینکه هر آنچه که بر اندیشه انسان تأثیر بگذارد حقیقت است نه مجاز، تصریح کرد: فضای حقیقی و مجازی مجزا از هم نیستند.

نجفی‌ سولاری ادامه داد: دومین رکن که باید به همت همه مسئولان و مدیران انجام شود موضوع تولید محتوا است که از مهمترین وظیفه رئیس شورای فضای مجازی استان است که باید برای آن برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به اینکه رصد و تولیدمحتوا مطابق با زیست‌بوم باشد، گفت: از خدمت اطلاعاتی دادن تا تولید کلیپی که اندیشه مردم را محافظت کند در حیطه تولید محتوا قرار می‌گیرد.

نجفی سولاری افزود: خدمات رکن دیگر شورای فضای مجازی است که در استفاده از شبکه‌های اجتماعی وابسته به کشورهای خارجی نباشیم بلکه اپلیکشن‌های بومی باید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رکن بعدی تنظیم‌گری است که نباید این فضا را یله و رها گذاشت، خاطرنشان کرد: رکن دیگر قانون‌گذاری است که باید بنا به اقتضائات در این فضا قاعده‌گذاری کنیم.

نجفی سولاری ادامه داد: کاربران رکن دیگری هستند چرا که در جامعه رنگین‌کمانی از طیف‌های مختلفی از مذهب و اقوام از این فضا استفاده می‌کنند که اگر مراقبت نشود با روایتگری یک موضوع کم‌ارزش دومینو و موج‌سواری ایجاد می‌شود که ممکن است حتی توسط مدیران هم کنترل نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انواع تهدیدات شامل جنگ روانی، جنگ نرم و جنگ شناختی است که در جنگ شناختی دشمن به‌دنبال تغییر اندیشه و باور است، گفت: با صدا و سیما و اپلیکیشن‌ها آشتی کنید و خودتان را از این فضا دور نشوید.

نجفی سولاری با اشاره به اینکه ۲۷۰ کانال ماهواره‌ای فارسی‌زبان در منطقه خاورمیانه راه‌اندازی شده، خاطرنشان کرد: میانگین مصرف انیمشین در کودکان بیش از پنج ساعت و برخی نوجوانان بیش از هجده ساعت مشغول بازی‌های رایانه‌ای هستند که این نوع اعتیاد باید کنترل شود.

 

انتهای خبر/

اعتیاد ۱۸ ساعته نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از