حالت تاریک
دبیر ستاد اعتکاف استان کرمانشاه مطرح کرد:

افزایش حضور 20 درصدی جوانان در مراسم اعتکاف

افزایش حضور 20 درصدی جوانان در مراسم اعتکاف

دبیر ستاد اعتکاف استان کرمانشاه از افزایش حضور 20 درصدی جوانان در مراسم اعتکاف سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز در این مراسم معنوی چشم‌گیری داشته باشند.

 عباس سروری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: برنامه اعتکاف یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است که طی سال‌های گذشته با تاکید مقام معظم رهبری به لطف خدا در سراسر کشور برگزار شده است.

 

دبیر ستاد اعتکاف استان کرمانشاه افزود: این مراسم معنوی امسال در ایام‌البیض از 13 تا 15 ماه رجب مصادف با پنجم بهمن تا هفتم بهمن ماه در سراسر استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

 

وی محل اعتکاف خواهران را مسجد جامع شهر کرمانشاه اعلام و تصریح کرد: محل اعتکاف برادران نیز در مسجد حاج شهبازخان خواهد بود.

 

سروری با بیان اینکه برنامه اعتکاف موجب بسط و گسترش معنویت در جامعه شده و مخاطبین اصلی این برنامه معنوی جوانان هستند، گفت: سال گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی حضور جوانان بودیم.

 

وی با بیان اینکه امسال نیز پیش‌بینی می‌شود قشر نوجوان از جمله دانش‌آموزان حضوری چشم‌گیری در اعتکاف داشته باشند، گفت: برای این قشر نیز مسجد عمادالدوله در نظر گرفته شده که این سنت رسول‌الله را به‌جا آورند.

 

سروری در ادامه با تاکید بر لزوم به‌همراه...داشتن وسائل شخصی، افزود: همراه آوردن تلفن همراه، تبلت، وسایل سمعی و بصری و دوربین عکاسی ممنوع است و معتکفین بعد از شروع مراسم نمی‌توانند از مکان خارج شوند.

 

وی گفت: غذای سحر و افطار نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بسته‌بندی کامل به معتکفین داده می‌شود و همچنین برنامه‌های فرهنگی نیز برای معتکفین در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از