حالت تاریک
کاندیدای مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد:

اقتدار نظام در گرو حضور در نمایشگاه‌های عزتمندی

اقتدار نظام در گرو حضور در نمایشگاه‌های عزتمندی

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری گفت: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی و عزت نسل‌های آینده ما، در گرو حضور پررنگ و پرشور مردم در همه‌ نمایشگاه‌های عزت و افتخار کشور است که یکی از آن‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان است،

آیت‌الله امان‌الله نریمانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: حکومت جمهوری اسلامی با همت ابر مرد و انسانی شگفت‌انگیز که مقام معظم رهبری فرمودند ایشان حسنه دهر بودند شکل گرفت در واقع بزرگ‌ترین و حیرت‌انگیزترین حرکت در دنیای سیاست را امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی به وجود آورد.


وی گفت: امام خمینی(ره) در این عصر خیلی کم‌نظیر بودند، ایشان هنگامی‌که احساس کردند اسلام درخطر است از جان مایه گذاشتند و در این مسیر مردانی فداکار و پولادین ایشان را همراهی کرده و برای رسیدن به هدف سختی‌ها و ملالت‌های بسیاری به جان خریدند ولی از راه برنگشتند تا این حکومت اسلامی به وجود آمد.


نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: بنا به اینکه حکومت، حکومتی اسلامی است بیان‌شده که باید فقیه در رأس امور باشد و مردم با یک واسطه رهبر را انتخاب کنند و این واسطه مجلس خبرگان رهبری است که تعدادی از مجتهدین دارای شرایط، آگاه به زمان و دارای قدرت تشخیص و تعیین رهبری در این مجلس جمع شده تا یک وظیفه بزرگ الهی را انجام دهند.


آیت‌الله نریمانی خاطرنشان کرد: موضوع مذکور بیانگر این مهم است که مجلس خبرگان از چه حساسیتی برخوردار بوده چرا که تعیین‌کننده و ناظر بر وجود شرایط رهبری در رهبر است و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.


وی در خصوص حضور فقها در مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: در رابطه با حضور فقها می‌توان گفت در هر علمی باید به متخصص آن علم مراجعه کرد و در مجلس خبرگان بحث فقیه‌شناسی است و متخصصان دیگر حوزه‌ها نمی‌توانند عضویت داشته باشند و در این زمینه نظر دهند.


آیت‌الله نریمانی در رابطه با شرح وظایف خبرگان رهبری، اذعان داشت: وظایف خبرگان رهبری در سه مورد تعیین رهبری، نظارت بر عملکرد رهبری و تصمیم‌گیری برای تعیین رهبر بعدی با معیارهای در نظر گرفته‌شده در قانون اساسی در صورت از دنیا رفتن رهبر مشخص‌ شده است.


وی در ادامه افزود: این موارد اصول کار مجلس خبرگان رهبری هستند که دارای اهمیت بسیار ویژه‌ای بوده و در قانون اساسی به‌طور کامل تشریح شده است، لذا ما باید سخت پایبند قانون باشیم و بدانیم تمام امت‌های پیشرفته تاریخ در سایه عمل به قانون و قانون‌گرایی به‌مراتب بالاتری رسیده‌اند.

 

آیت‌الله نریمانی تأکید کرد: خبرگان رهبری در امور دیگر هیچ‌گونه حق دخالتی ندارند مگر به‌عنوان توصیه، سفارش، تواصی به‌حق و به عدل که برای همه امت اسلامی خصوصاً برای عالمان که بنا به سفارش پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) باید انجام گیرد.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام بسیار تب‌وتاب دارند و درصدد هستند که مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند، زیرا تمام عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در این است که پشتوانه عظیم مردمی دارد و اگر این پشتوانه مردمی نبود توطئه‌گران به‌آسانی نظام جمهوری اسلامی را ساقط و نظام دلخواه خودشان را بر سرکار می‌آوردند.


آیت‌الله نریمانی عنوان کرد: می‌بینیم، لمس می‌کنیم و می‌دانیم که مردم دچار مشکلات فراوان اقتصادی، اجتماعی و معیشتی هستند اما اگر مشکلات فراوان است دقیقاً باید حضور ما را در انتخابات پرشورتر و پررنگ‌تر کند که موجب تغییر و اصلاح در برخی امور شود.


وی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی مرکز تصمیم‌گیری ایران و مرکز قدرت ایران است، مجلس اگر ضعیف باشد دولت ضعیف است دولت ضعیف باشد کارآمدی کم می‌شود و مشکلات فراوان می‌شود پس اگر بنا است این نظام باقی بماند و مشکلات اندک و به‌تدریج عادلانه کم شود باید مجلسی قدرتمند و قوی متشکل از انسان‌هایی که شرایط لازم را دارند تشکیل شود.

 

آیت‌الله نریمانی در رابطه با انتخاب افراد اصلح، گفت: ما باید در هر امری اصلح را انتخاب کنیم و در روایات داریم که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: هر کسی پیشوای رهبری، مدیریت گروهی یا جامعه‌ای را بر عهده بگیرد درحالی‌که می‌داند در میان آنها از وی شایسته‌تری وجود دارد این شخص به خدا و رسول خدا(ص) و همه‌ مؤمنان خیانت کرده است لذا ما باید این‌گونه خودمان را ببینیم، بشناسیم و در این زمینه مسئول بدانیم.


این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با توجه به چند ویژگی نمایندگی، تأکید کرد: در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان باید این شرایط و ویژگی‌ها را لحاظ کنیم و این شرایط اول امانت‌داری در همه سطوح، صداقت در قول، گفتار و در عمل، دوم آگاهی به امور زمان و سوم آگاهی از نظام قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله نریمانی تصریح کرد: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی و عزت نسل‌های آینده ما، در گرو حضور پررنگ و پرشور مردم در همه‌ نمایشگاه‌های عزت و افتخار کشور است که یکی از آن‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان است، یعنی آحاد مردم با هر فکر و اندیشه‌ای که دارند در انتخابات مشارکت کنند و موجب عدم کم‌رنگ شدن انتخابات شوند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دشمنان ما احساس کنند این نظام از پشتوانه‌ی مردمی برخوردار نیست چشم طمعشان برای تصرف بعضی از نقاط کشور باز می‌شود و دست‌درازی‌هایشان به طمع اینکه بتوانند بخشی از کشور ما را جدا کرده و بر کشور ما سلطه پیدا کنند، شروع می‌شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از