حالت تاریک
و خداوند انسان را مختار آفرید؛

شرکت در انتخابات را حق مسلم بدانیم

شرکت در انتخابات را حق مسلم بدانیم

اختیار شاخصه‌ای است که خداوند آن را در وجود انسان قرار داده تا بر اساس آن دست به انتخاب بزند برهمین اساس شرکت در انتخابات نه‌تنها یک تکلیف شرعی و قانونی بلکه حق مسلم همگان است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، یکی از سرنوشت‌سازترین روزها برای ایرانیان در سال جاری حضور پرشور و گسترده در انتخابات یازدهم اسفندماه است که می‌توان طی آن برای مدیریت آینده کشور تصمیم گرفت.

اقتضای زندگی جمعی مشارکت در تصمیمات است و حیات یک جامعه به میزان مشارکت افراد در تصمیمات سیاسی،‌ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنها بستگی دارد.

 

کم‌رنگ شدن حضور مردم در انتخابات هدف دشمنان است

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، با بیان اینکه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفند برگزار می‌شود، اظهار داشت: حضور در انتخابات به مثابه زرهی پولادین و دژی مستحکم در برابر دشمنی مستکبران است از این رو مردم باید نسبت به این دوره از انتخابات حساسیت ویژه داشته باشند.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: در مورد انتخابات حضور مردم در درجه اول اهمیت قرار دارد زیرا حضور مردم در انتخابات از تبلیغات سوء‌دشمن جلوگیری می‌کند.

وی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات باعث ایجاد فضای طراوت، نشاط و قدرت انقلابی برای مردم است چرا که مردم با حضور در انتخابات به جهانیان نشان می‌دهند که همیشه آماده و در صحنه هستند و به‌دنبال احقاق حقوق خود بر حاکمیت خواهند بود.

شفیعی ادامه داد: مردم با مشارکت در انتخابات اعلام می‌کنند که سرنوشت خود را با دستان خویش معین می‌کنند در واقع حضور مردم بر اثبات مردم‌سالاری دینی بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات مجلس می‌تواند بزرگترین پشتوانه برای نمایندگان باشد تا با صلابت بیشتر و بهتر از حقوق آحاد مردم دفاع کنند.

شفیعی با تاکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات یک تکلیف شرعی و یک آزمون الهی است، خاطرنشان کرد: برخی از افراد مشکلات معیشتی مثل تورم و گرانی را بهانه‌ای برای شرکت‌نکردن در انتخابات قرار می‌دهند که این نگاه یک نگاه سطحی است زیرا عدم حضور در انتخابات باعث حل شدن مشکلات نمی‌شود.

وی ادامه داد: عدم حضور در انتخابات باعث امیدوار شدن دشمنان و پیدا کردن انگیزه برای ادامه دسیسه‌هایشان می‌شود همچنین سبب افزوده شدن بر مشکلات مردم خواهد شد از این رو حضور در انتخابات در حل مشکلات موثر خواهد بود و زمینه خدمت‌گزاری مطلوب‌تر مسئولان را فراهم خواهد کرد.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: شرکت در انتخابات باعث عزت و سربلندی اسلام و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود برهمین اساس مردم با حضور پرشور خود به مسیر رسیدن به آرمان‌ها رای می‌دهند.

وی افزود: دشمن با تمام توان و قدرت رسانه‌ای سعی می‌کند انگیزه مردم را برای شرکت در انتخابات پایین بیاورد و سعی می‌کند حضور مردم در انتخابات کم‌رنگ شود.

شفیعی تصریح کرد: کم‌رنگ شدن انتخابات هدف دشمنانی است که به خاطر کینه‌ای که از مردم دارند می‌خواهند به ملت ایران ضربه بزنند و ملت ایران نیز با بصیرت خود در راستای خواسته‌های دشمن گام بر نخواهد داشت.

وی گفت: حضور مردم در انتخابات باعث می‌شود که دشمن در مقابل ملت ایران احساس زبونی کند در نتیجه مشارکت در این انتخابات از یک سو باعث تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران و تقویت زیرساخت‌ها و احساس مسئولیت بیشتر نمایندگان می‌شود و از سوی دیگر باعث ناامیدی دشمنان در ضربه‌زدن به حقوق مردم و نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

شفیعی افزود: مردم باید بدانند به چه کسی رای می‌دهند، بررسی و تحقیق در مورد کاندیداها و رأی آگاهانه و با شناخت و به دور از انگیزه‌های قومی، شخصی و گروهی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه مردم باید به کسانی رای دهند که احساس کنند بهترین توانمندی، اخلاص و تجربه را در خدمت به مردم دارند، تصریح کرد: همچنین مردم باید به نمایندگان مومن، با اخلاص، توانمند، انقلابی سازش‌ناپذیر و با تقوا رای دهند کسانی که تحت تاثیر خواسته‌های دنیوی قرار نمی‌گیرند.

وی اذعان داشت: همان‌گونه که تجربه ثابت کرده است مردم در ۱۱ اسفند امسال با شکوه حضور خواهند یافت و این حضور یک سیلی محکم بر صورت دشمنان خواهد بود و دوستان انقلاب را در سرتاسر جهان امیدوار خواهد کرد.

شفیعی گفت: به خاطر مجاهدت‌ها و حضور مردم در صحنه امروز می‌بینیم که چشم تمام آزادگان و مستضعفان عالم به جمهوری اسلامی ایران است و این حضور باعث امیدواری و دلگرمی آنها شده و نیز سبب خواهد شد آنها به ایران به چشم الگویی مقتدر بنگرند.

 

انتخابات نشانه‌ای از اقتدار و اثبات حقانیت در تعیین سرنوشت ملت است

نامدار یوسف‌وند نیز در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، اطهار داشت: نظام مردم‌سالاری دینی رجوع به آرای ملت است که برای تعیین سرنوشت خودشان بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از جهت انتخاب افراد با کفایت و آشنا به قوانین است.

وی گفت: در این انتخابات مردم باید به کسانی رای دهند که قوانین را بشناسند و بتوانند آن را تفسیر کنند و همچنین نمایندگان انتخابی باید بر سیستم اجرایی نظارت داشته باشند.

یوسف‌وند با بیان اینکه هرچه مردم نمایندگان آگاه‌تر و لایق‌تری را به مجلس بفرستند مردم سالاری دینی بهتر بروز خواهد کرد، ادامه داد: شرکت در انتخابات باعث ایجاد قدرت و وحدت ملی است و ترازی برای مطرح شدن قدرت ملی در سطح بین‌المللی خواهد بود.

یوسف‌وند با اشاره به اینکه حضور پرشور در انتخابات باعث مأیوس شدن دشمن از نقشه‌های پلید خود است، اذعان داشت: انتخابات نشانه‌ای از اقتدار، اثبات حقانیت و حرکت درست ملی در تعیین سرنوشت ملت است.

 

حضور در انتخابات برای حفظ کیان و عزت مملکت است

محمدامین چهری هم در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، با بیان اینکه حضور در انتخابات یک تکلیف ملی و شرعی است، اظهار داشت: اساس نظام ما از اول رای مردم بوده و شرکت در انتخابات یکی از جاهایی است که ملت حق خود را ادا می‌کنند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه تکلیف ملت این است که حضور گسترده و حداکثری نمایندگان بهتر، لایق‌تر و در اصطلاح اصلح را به خانه ملت بفرستند، افزود: در نگاه مردم‌سالاری دینی شرکت در انتخابات علاوه بر اینکه حق مردم است یک تکلیف دینی در تعیین سرنوشت نیز محسوب می‌شود.


چهری با بیان اینکه اگر کسی در انتخابات شرکت نکند حق رای مسلم خود را از دست خواهد داد و به انتخاب دیگران راضی می‌شود، خاطرنشان کرد: با مشارکت و حضور خود به نوعی در آینده کشور شرکت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما برای حفظ استقلال، کیان و عزت مملکت و انقلاب باید در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنیم و امیدواریم با بینش و بصیرت افراد اصلح و لایقی انتخاب شوند و به مجلس راه پیدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، تجارب نشان داده همه جوامع در سایه مشارکت به رشد رسیده‌اند و امروز به برکت انقلاب و خون شهیدان این فرصت برای مردم ما فراهم شده است که بتوانند به‌صورت مستقیم در آینده و سرنوشت کشور خود سهیم شوند.

 

شرکت در انتخابات را حق مسلم بدانیم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از