پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1402-10-03 03:30 - شماره خبر : 3316 0
مشارکت در انتخابات شاه‌کلید حل مشکلات کشور؛

برگزاری انتخابات بزرگترین سند مردم‌سالاری در ایران

دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام توان به‌منظور دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات در تلاش هستند برهمین اساس هوشیاری در برابر توطئه‌های آنها ضرورتی غیرقابل انکار است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، ۱۱ اسفندماه امسال دو کارزار انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران اسلامی برگزار خواهد شد که محور مهم این میدان انتخاباتی خود مردم و حضورشان در پای صندوق‌های رای است.

برگزاری انتخابات مصداق بارز مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است همچنین حضور مردم مشروعیتی دوباره به نظام می‌دهد تا جایی که به گفته صاحب‌نظران برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی حضور پر شور مردم مایه دلگرمی دولت‌مردان و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان خواهد شد.



راه اصلاح برخی از کجروی‌ها از مسیر مشارکت در انتخابات می‌گذرد

کوروش بابلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» اظهار داشت: اگر تاریخ انقلاب اسلامی ایران را مرور کنیم می‌بینیم که اصل انقلاب اسلامی بر حضور مردم برای تعیین سرنوشت خودشان بنا نهاده شده است.

این استاد دانشگاه و معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون قریب به ۴۰ مورد انتخابات در کشور برگزار شده که نشان‌دهنده علاقه مردم به مشارکت در امور کشور و تعیین سرنوشت خودشان است.

وی با بیان اینکه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری حضور در انتخابات برای کشور اقتدار ایجاد می‌کند، گفت: مردم با مشارکت در انتخابات در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اجرایی کشور شرکت می‌کنند.

بابلی با بیان اینکه شرکت در انتخابات نوعی دخالت مدیریتی مردم در امور کشور نیز محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در انتخابات کارآمدی فرد منتخب را نیز در پی دارد.

وی ادامه داد: مدیری که با آرای بیشتری انتخاب می‌شود مسئولیت بیشتری نیز در قبال مردم دارد و باید با تصمیمات و کارآمدی خود پاسخگوی رای مردم باشد.

بابلی افزود: راه اصلاح برخی از کجروی‌ها از مسیر مشارکت در انتخابات می‌گذرد با شرکت در انتخابات به وضعیت موجود یا تغییر آن رأی می‌دهیم که این همان شاخصه اصلاح‌گری انتخابات است.



بی‌تفاوتی در انتخابات خیانتی بزرگ است

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود احمدی نیز در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: حضور در انتخابات دژ مستحکمی است که ملت ایران در برابر سوءنیت‌ها و بددلی‌های دشمنان ایمن باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم خودشان صاحبان نظام هستند، افزود: نظام ما یک نظام مردمی است که نقش مردم در قانون اساسی آن در ماده ۱۰۶ و ۵۶ به روشنی مشخص شده است.

وی گفت: از آنجا که مجلس شورای اسلامی باید یک مجلس قوی باشد حضور مردم در این انتخابات بسیار مهم است و از طرفی کسانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند باید انقلابی بوده، آرمان‌ها را بشناسند و به آن پایبند باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر مجلس تضعیف شود یا اختلالی در آن به وجود آید یک خسران بزرگ برای ملت به وجود می‌آید.

وی افزود: بی‌تفاوتی در انتخابات خیانتی بزرگ در کشور محسوب می‌شود برهمین اساس حضور مردم می‌تواند از سوء استفاده تبلیغاتی دشمن جلوگیری کند.

این مقام مسئول گفت: مقام معظم رهبری درباره اهمیت انتخابات بیانات مهمی را فرموده‌اند از آن جمله ایشان می‌فرمایند حضور مردم بیانگر مردمی‌بودن نظام و اتکای نظام اسلامی به رای مردم است همچنین می‌فرمایند علت دشمنی دشمنان را شناسایی کنید از طرفی حضور مردم در انتخابات پشتوانه خدمتگزاری مطلوب‌تر مسئولان است.

وی با بیان اینکه هرجا مسئولان مردمی‌تر بوده و با مردم ارتباط بهتری داشته‌اند مشکلات راحت‌تر حل شده، افزود: کسانی که با رأی کمتری در بعضی از مناسک گماشته شده‌اند از جهاتی در کار خود بسیار موفق نبوده‌اند از این رو حضور مردم بسیار ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد که مردم در انتخابات شرکت نکنند و حضور چشمگیری نداشته باشند از این‌رو دشمنان از ماه‌ها پیش تبلیغات خود را بر ضد انتخابات آغاز کرده‌اند.

وی افزود: دشمنان حتی نمی‌گویند به فلان فرد رأی ندهید بلکه می‌گویند در انتخابات شرکت نکنید آن‌ها با اصل انتخابات مشکل دارند زیرا شرکت در انتخابات به ضرر آن‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی گفت: ما ناامیدی را در گفتار و رفتار دشمن می‌بینیم آن‌ها از اینکه نتوانسته‌اند در میان صفوف مردم با ایمان ایران نفوذ کنند بسیار ناراحت هستند.

وی تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات می‌تواند نشاط و قدرت نظام را در قله حفظ کند لذا حضور و تصمیم‌گیری فرد دارای نشاط اجتماعی، در جامعه تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی گفت: انتخابات تنها یک پدیده سیاسی نیست حضور مردم نشانه اقتدار، مظهر توانایی و موجب احقاق حق مردم و همچنین تودهنی محکمی به دشمن است.

وی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال ناامید کردن مردم است و باید مراقب نقشه‌های آن‌ها باشیم، اذعان داشت: جریان‌های سیاسی باید از القای امید در میان مردم دریغ نکنند آن‌ها باید تا می‌توانند روحیه امید را در جامعه بگسترانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به اینکه نباید در مطالبه‌گری و مباحث دیگر با دشمن به مخرج مشترک رسید، افزود: اکنون دشمن به دنبال این است که مردم در انتخابات شرکت نکنند برهمین اساس با القای امید در میان مردم در پیگیری این خواسته خود ناامید خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای نظام، گفت: اپلیکیشنی با نام «کارنامه» طراحی شده است که بسیاری از دستاوردهای نظام را معرفی می‌کند که ما به چنین برنامه‌های رایانه‌ای و کانال‌های رسانه‌ای برای معرفی دستاوردهای نظام و از بین بردن تصور ضعف در میان مردم نیاز داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی گفت: متاسفانه در بحث تبیین دستاوردها به‌خوبی عمل نکرده‌ایم این در حالی است که کشور ما در زمینه‌های فراوانی همچون انرژی هسته‌ای، علوم پزشکی، فناوری‌های نانو. هوا فضا پیشرفت‌های بی‌نظیر و کم‌نظیری را کسب کرده است.

وی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب تنها راه اصلاح امور، حضور در پای صندوق‌های رأی است و مشارکت در انتخابات به معنای ادامه راه شهدا و الزام به ادامه پیشرفت کشور است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه تاکید کرد: جریانات و احزاب مختلف سیاسی در کشور باید اهمیت انتخابات را برای همگان تبیین کنند زیرا اگر نتوانیم اهمیت مشارکت را درک کنیم حتماً دچار خسران خواهیم شد.

وی گفت: انتظار می‌رود که نمایندگان ملت پس از برگزیده شدن از سوی مردم در امور اجرایی دخالت نکنند و علاوه بر ایستادگی در راه منافع ملی کشور موجبات رشد دستاوردهای نظام را فراهم کنند تا انگیزه و امید در میان مردم افزایش پیدا کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات هم حق و هم تکلیف است، تصریح کرد: این تکلیف آینده کشور را تضمین خواهد کرد.



ضرورت پای کار آمدن رسانه‌ها برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

برزو شریفی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: دشمن در برهه‌های مختلف برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد میدان شده است.

رئیس سازمان بسیج کارمندی و ادارات سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امروز یکی از مباحث اصلی سرنوشت‌ساز هر کشوری بحث انتخابات است و دشمن سعی می‌کند با ناامید کردن مردم نسبت به آینده نظام و کشور باعث کاهش مشارکت عمومی مردم در انتخابات شود.

وی گفت: دشمن از طریق پمپاژ اخبار منفی و کذب می‌خواهد مردم را نسبت به دستاوردهای انقلاب و نظام ناامید کند تا بتواند در این زمینه مشارکت مردم را برای حضور در انتخابات کاهش دهد که با بصیرت و آگاهی مردم در این پروژه نیز با شکست مواجه خواهد شد.

شریفی خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی، دینی و انقلابی است که باید هر فرد با بصیرت‌افزایی برای مشارکت مردم در انتخابات تلاش کند.

وی گفت: مهمترین وظیفه و مطالبه رهبر انقلاب از مردم مشارکت است که رسانه‌ها نیز برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باید از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنند.

شریفی تصریح کرد: مقام معظم رهبری چهار اصل مهم امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات را مد نظر قرار داده‌اند که باید با همین مولفه‌ها نسبت به بصیرت‌افزایی، روشن‌گری و تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات تضمین‌کننده امنیت و پیشرفت هر کشوری است، گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات، در صحنه‌های بین‌المللی و جهانی عزت و ابهت یک مملکت را نشان می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حضور مردم در انتخابات از دو جنبه بین‌المللی و داخلی به کشور و نظام کمک می‌کند و از طرفی در انتخابات این دوره چشم‌های بسیاری در جهان به نظاره نشسته تا چگونگی برگزاری انتخابات در ایران را در این شرایط، بسنجند.

از آنجا که برای تنومند شدن درخت انقلاب خون‌های فراوانی نثار شده است و برای تداوم آن از موانع متعددی عبور کرده‌ایم این بار نیز ملت ایران با حضور حداکثری در انتخابات، نمایش اقتدار خود را به منصه ظهور خواهند رساند.

https://mersadnews.ir/short/Njpd6
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار