حالت تاریک
امام جمعه گیلانغرب مطرح کرد:

برابری اهمیت حماسه ۹دی با سالروز پیروزی انقلاب

برابری اهمیت حماسه ۹دی با سالروز پیروزی انقلاب

امام جمعه گیلانغرب گفت: بصیرت مردم  حماسه ۹ دی انقلاب را بیمه کرد و باید گفت این حماسه با ۲۲ بهمن ۵۷ در تاریخ و منظومه انقلاب اسلامی برابری می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی صبح امروز شنبه در مراسم گرامی‌داشت روز بصیرت و حماسه ۹ دی در مسجد جامع شهرستان گیلانغرب به نقش استکبار در بلوا و فتنه‌های جاری اشاره و  اظهار داشت: جریان‌های فتنه‌گری با پول‌های استکبار سرنوشت دولت و کشورهای جهان را مغرضانه با اهداف منفعت‌طلبانه خویش و کدخدایان خود تغییر می‌دهند.

وی به ماهیت خصمانه آمریکا و هم‌پیمانان آن در زمره استکبار  جهانی در قبال جمهوری اسلامی و ملت ایران اشاره کرد و افزود: دشمنان هرجا حرکتی در راستای رفاه، آسایش و توسعه کشور انجام شده درصدد جلوگیری از وقوع آن و به حاشیه بردن آن تلاش کردند تا مردم طعم شیرین انقلاب نوپای خود را نچشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: در فتنه ۸۸ در سایه آگاهی، دشمن‌شناسی و بصیرت مردم، نقشه شوم استکبار و ایادی و فتنه‌گران خنثی شد.

وی مقوله خودکفایی و نفی جریان استکبار در قاموس انقلاب اسلامی را موضوع مورد تاکید دیگر دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران با شعار نه شرقی، نه غربی شکل گرفت، شعاری که مقوله دو قطبی را در جهان پایان داد و هویت بشری را به برکت وجود امام راحل و  انسجام مردم عزیز احیا کرد.

امام جمعه گیلانغرب افزود: در بدو انقلاب  اسلامی ایران، استکبار که منافعش را با  پیروزی انقلاب اسلامی در خطر دید چالش‌های مستمر و مکرری را در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی و ملت ایران به وجود آورد اما در سایه تدابیر امامین انقلاب و مردم عزیز در بیش از چهار دهه همواره نقشه‌های آن نقش بر آب شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی به حماسه ماندگار ۹ دی اشاره و ابراز داشت:  حماسه ۹ دی به اندازه هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، فتنه را خاموش کرد این حماسه با حماسه ۲۲ بهمن ۵۷ برابری می‌کند که حقیقتاً  در منظومه انقلابی اسلامی حماسه‌ای  مقدس است.

  وی به فتنه‌ای چند وجهی در سال ۸۸  که حیات انقلاب را مورد هجمه قرار داده بود اشاره و در تشریح این ماجرا، گفت: هجمه و بلکه فتنه‌ای چند ضلعی از کشورهای استکباری که هدفی به‌غیر از نابودی و چالش‌آفرینی برای انقلاب نداشتند ماجرای فتنه ۸۸ را تشکیل داد.

امام جمعه گیلانغرب خاطرنشان کرد: یک ضلع در موسسه باران و استخر فرح به‌عنوان رهبران معنوی فتنه به شمار رفتند و ضلعی دیگر رهبران ساده و فریب‌خورده حوزه میدانی بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: وجهی دیگر جوانان و نوجوانانی بودند که فریب‌خورده  سیاسیون فتنه‌انگیز انتخابات و  در کف میدان و خیابان بودند و در سایه اغفال رسانه‌ای معاندان رخ نمایاندند که این ضلع با بصیرت خود زود متوجه تور فریب سیاسیون فتنه‌انگیز و استکبار شدند.

وی افزود: وجه لیدر مآب و اصلی ماجرا نیز خود سران استکباری بودند که در راس این اضلاع فتنه‌انگیز نقش‌آفرینی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی به همراهی برخی از کشورهای متخاصم در جریان فتنه اشاره و ابراز داشت: کشورهایی در اتحادیه اروپا  مانند ایتالیا همسو با استکبار جهانی و همراه با فتنه‌گران در سال ۸۸  حتی قراردادهایی را که در مسیر رفاه و توسعه ملت و کشور عقد شده بود، شکستند و حتی فراخوان پذیرش فتنه‌گران را صادر کردند.

امام جمعه گیلانغرب گفت: فتنه و فتنه‌انگیزی از عصر رسول اکرم (ص) و در زمان امام علی (ع) وجود داشته و اکنون هم وجود دارد پس ما نباید خود را از وقوع فتنه مستثنی بدانیم چرا که همواره دشمنان در مواجهه با پیشرفت انقلاب اسلامی و ملت‌های آزاده و آزاداندیش برای نیل به اهداف خود دست به فتنه‌انگیزی می‌زنند برهمین اساس نیاز امروز جامعه ما بصیراندوزی و حرکت در راستای مبانی جهاد تبیین است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از