حالت تاریک
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

برند جهان اسلام معرفی شود

برند جهان اسلام معرفی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه از اتفاقات مبارکی که در سال جاری رقم خواهد خورد جشنواره بین‌المللی مد و لباس جبهه‌ انقلاب است، گفت: باید برند جهان اسلام معرفی شود.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ پوریا جلالی بعدازظهر امروز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه، اظهار داشت: سال گذشته در حوزه فرهنگ عمومی در استان کرمانشاه با تلاش و زحمات همه ادارات و سازمان‌ها اتفاقات بسیار خوبی رقم خورد و این نتیجه همیاری، همدلی و همراهی سازمان‌های فرهنگی است؛ که در این راستا به سه ماحصل اصلی این حوزه اشاره خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: در حوزه هنرهای تجسمی استان کرمانشاه در کشور مقام اول را کسب کرد، در حوزه مد و لباس ایران اسلامی استان کرمانشاه جزو پنج استان اول شد، در حوزه موسیقی نیز  جزو پنج استان برتر شدیم و به زعم بزرگانی که در این حوزه قلم می‌زنند اگر دیگر حوزه‌ها به طور دقیق بررسی می‌شد استان کرمانشاه قطعاً حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت.

جلالی اذعان کرد: ان‌شاءالله این اتفاقات مبارک در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت، چرا که امسال نیز در حوزه فرهنگ و هنر عمومی شهر کرمانشاه برنامه‌های متعددی توسط ادارات مختلف تدارک دیده شده و از لحاظ آماری، آمار قابل توجهی است و در این راستا نکاتی را اشاره خواهیم کرد که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: در سال جاری وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی یک قرارگاه تحت عنوان قرارگاه فرهنگی شهید آوینی تأسیس کرده است که این قرارگاه متشکل از دستگاه‌های هم‌سو در حوزه فرهنگی بوده و ابلاغیه وزارت ارشاد به دستگاه‌ها ارسال شده است که برنامه‌های فرهنگی و هنری هم‌سو را در کنار هم پیش ببرند.

جلالی تصریح کرد: جلسات متعددی توسط دستگاه‌های عضو قرارگاه شهید آوینی برگزار شده که سه محور اصلی مورد بحث قرار گرفته است؛ از جمله: مبحث مسجدمحوری، کادرسازی در تراز انقلاب اسلامی و توجه ویژه به مناطق محروم که قطعاً در خروجی این رخداد مهم، تولید صدها اثر فاخر در حوزه فرهنگ و هنر را خواهیم داشت.

برند جهان اسلام معرفی شود

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کرمانشاه در رابطه با موضوع آثار بیان کرد: موضوعات انقلاب اسلامی شامل بحث جوانی جمعیت، عفاف و حجاب و مواردی از این دست، که مدنظر نظام مقدس اسلامی است، خواهد بود و ان‌شاءالله این آثار فرهنگی و هنری به زودی در طول سال تولید خواهند شد.

 

جلالی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مداوم در استان کرمانشاه ابراز کرد: از اتفاقات مبارکی که در سال جاری رقم خواهد خورد جشنواره بین‌المللی مد و لباس جبهه‌ انقلاب و بحث زیارت است که استاندار محترم در آخرین روز کاری سال گذشته در دفتر شورای فرهنگ عمومی کشور حضور پیدا کردند و تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که این جشنواره بین‌المللی برای همیشه به کرمانشاه انتقال پیدا کرده و دبیرخانه دائمی آن در استان کرمانشاه دایر خواهد شد و کرمانشاه را به عنوان ویژند جهان اسلام معرفی خواهد کرد.

 

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تا به امروز کشورهای جبهه مقاومت از جمله: فلسطین، لبنان و سوریه برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند و از طرفی برخی از کشورهای غربی نیز افرادی که در حوزه مد و لباس اسلامی و... فعالیت دارند در این رخداد حضور  فعالی خواهند داشت و میزبان آن‌ها در این جشنواره خواهیم بود.

 

جلالی تأکید کرد: در حوزه مد و لباس اسلامی یک کارگروه تشکیل شده است که در این کارگروه بهترین چهره‌ها و نخبگان فرهنگی و هنری حضور دارند و به لطف حضرت زهرا(س) تمامی مصوبات و دغدغه‌ها در این کارگروه با مدیریت و راهبری امام جمعه و استاندار تصویب شده و همه دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی مطرح کردند، در این مصوبات لحاظ شده است.

 

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی در پایان با اشاره به مصوبات جلسات گذشته شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات خیلی مهم در جلسات گذشته بنا به درخواست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با توجه به مقاومت‌ اولیه مردم شهیدپرور و ولایتمدار گیلانغرب در برابر دشمن تا دندان مسلح رژیم بعث صدام در اوایل جنگ تحمیلی، نامگذاری چهارم مهرماه به عنوان روز مقاومت مردم گیلانغرب بود که به تصویب و به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شد تا در تقویم رسمی کشور نامگذاری شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از