حالت تاریک
تأکید  بر وحدت مسلمانان شیعه و سنی
امامان جمعه استان کرمانشاه تأکید کردند؛

تأکید بر وحدت مسلمانان شیعه و سنی

امامان جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی تأکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ امامان جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی تأکید کردند.

عنوان «امت اسلامی» را فراموش نکنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیدار با علمای اهل سنت بر تحکیم وحدت بین مذاهب اسلامی تأکید و همه مسلمانان را به این امر مهم هوشیار کردند که ما یک امت هستیم. 

امام جمعه سرپل‌ذهاب افزود: تلاش و همت امامین انقلاب چه در داخل کشور و چه در خارج از آن در زمینه مسائل مذاهب اسلامی ناظر به این بوده است که ما عنوان «امت اسلامی» را فراموش نکنیم. 

وی تصریح کرد: تمام سعی و تلاش دشمنان اسلام این بوده است که ما را نسبت به هویت واحده‌ای که اسمش امت اسلامی است بی‌تفاوت کنند، بی‌تفاوتی در برابر زجر و سختی یک مسلمان در میانمار، غزه، پاکستان و هندوستان برای یک مسلمان معنا ندارد و خلاف تعالیم اسلامی و اصول دین مبین اسلام است. 

ساداتی در ادامه گفت: منافقین و چهره‌های خطرناک در جامعه بشری و اسلامی از دیگر گروه‌هایی هستند که به صورت پنهان و غیرمستقیم علیه وحدت مسلمانان فعالیت می‌کنند، در کنار منافقین جریان‌های تندرو و متحجر وهابیت تکفیری نیز مانع شکل‌گیری وحدت اسلامی هستند؛ جریان‌های تفرقه‌انداز داخلی هم از جمله موانع ایجاد وحدت در میان امت اسلامی هستند.

شیعه و سنی در برابر استکبار در یک جبهه هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کنگاور اظهار داشت: امام راحل حد فاصل ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول را هفته وحدت نامیدند یعنی شیعه و سنی باید وحدت نظر داشته باشند. 

امام جمعه کنگاور با تأکید بر اینکه شیعه و سنی در مقابل استکبار جهانی همه یک شعار و یک جبهه دارند، افزود: ملت‌های اسلامی به اندازه کافی متحد نیستند اگر کشورهای مسلمان با هم متحد شوند شر رژیم صهیونیستی از سر مردم مظلوم فلسطین و همه مسلمانان کم می‌شود. 

پیامبر گرامی اسلام (ص) رحمتی برای عالمیان است

ماموستا ملا سید محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان جوانرود با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص)، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) رحمتی برای عالمیان است. 

امام جمعه جوانرود به دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: معظم‌له در این دیدار بر حفظ وحدت و همبستگی مسلمانان تأکید داشتند. 

وی با بیان اینکه وحدت اهمیت خاص و ویژه‌ای در دین مبین اسلام دارد گفت: موضوع وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک اصل قرآنی است بنابراین باید تلاش کنیم امت مورد نظر خداوند و پیامبر اسلام (ص) را تحقق ببخشیم.

وحدت واجب شرعی و تکلیف است

ماموستا ملا محمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته روانسر به موضوع جهان پیش از بعثت، پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: جهان در تاریکی، ظلم و ستم بود و در عقاید و ظلم سیاستی، اجتماعی و اقتصادی غوطه‌ور بود. 

امام جمعه روانسر بیان داشت: تا پیش از بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) مردم در جهالت و نادانی و انحراف گرفتار بودند که خدا پیامبران را برانگیخت. 

وی وحدت را واجب شرعی و تکلیف دانست و افزود: وحدت ایمان مسلمان را جلا خواهد داد.

پیروزی انقلاب اسلامی از برکات وحدت است

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل شفیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان دالاهو، اظهار داشت: اولین منادی وحدت خداوند متعال است؛ اختلافی در بین شیعه و سنی نیست و همگی یک وحدت مشترک که اسلام ناب محمدی است، داریم. 

امام جمعه دالاهو گفت: منظور از وحدت شیعه و سنی کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آن‌ها در تعامل با یکدیگر و در مسائل مربوط به جهان اسلام و صحنه بین‌المللی است. 

وی اضافه کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران همواره به منظور تحقق وحدت اسلامی در جامعه تلاش کرده است؛  یکی از آثار و برکات وحدت اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که مردم با صرف فعل خواستن و دست در دست یکدیگر توانستند دست طاغوتیان و کشورهای سلطه‌گر را از کشور عزیزمان کوتاه کنند.

تأسی به آموزه‌های پیامبر (ص) صلح و عدالت را به ارمغان می‌آورد

حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌‌رضا اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سنقر و کلیایی، عنوان کرد: اگر به آموزه‌های پیامبر عظیم‌الشأن اسلام توجه شود صلح و عدالت را به ارمغان می‌آورد؛ کینه‌ها از بین خواهد رفت؛ منیت‌ها، جنگ‌ها، قتل‌ها و جنایت‌ها از بین خواهد رفت. 

امام جمعه سنقر و کلیایی افزود: جنایت ناشی از دنیاگرایی، خودخواهی و هواپرستی است؛ پیامبر اسلام (ص) آمده است مردم را خداپرست کند، هوا و هوس را کنار بزند و بر ملاک و بر معیار حق حرکت کند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از