پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-09 20:34 - شماره خبر : 8485 0
معاون سیاسی امنیتی فرماندار کنگاور :

تبیین راه شهدا از ضروریات است

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان کنگاور گفت : با شهدا و درکنار شهدا بودن آرامش خاصی دارد و برگزاری کنگره‌های شهدا به منزله چراغی در مسیر شهدا است که راه را گم نکنیم.

هوشنگ یوسفی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ گفت: تبیین راه شهدا و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت از ضروریات و نیازهای نسل امروز است.

 

وی افزود: شهدا با خدا معامله کردند و بهای جان‌های آنها بهشت برین است و کسب بالاترین مقام یعنی شهادت ثمن معامله با خدا است. 

 

یوسفی برگزاری کنگره شهدا را فرصتی برای تبیین رسالت شهدا دانست و اذعان داشت: باید از این فرصت برای معرفی شهدا به نسل نوجوان و جوان استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه دانش آموز شهید منصور یوسفی در وصیتنامه‌اش نکات مهمی را سفارش کرده بود ادامه داد: از جمله موارد بیان شده در وصيت‌نامه ایشان این بود که «این نظام و این انقلاب به راحتی به دست نیامده است، شهدا زنده‌اند نمرده‌اند، حاضر و ناظرند و نزد خداوند از رزق و روزی برخوردارند».

 

یوسفی با تأکید بر اینکه برگزاری کنگره شهدا ظرفیت بسیار بزرگی برای درک واقعیت ها توسط جامعه است خاطرنشان کرد: وقتی در محیطی قرار می‌گیری که رنگ و بوی شهدا دارد، پدران و مادران شهدا، رزمندگان و همسنگران شهدا هستند از حال و احوال جنگ گفته می‌شود در واقع خود شهدا حاضر و ناظر هستند و اینجا است که شهدا ما را هدایت می‌کنند. 

 

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان واقعیت‌ها را درک می‌کنند، زیرا با شهدا و راه شهدا و شرایطی که در آن قرار گرفتند و با تقدیم جانشان امنیت را برای ما به ارمغان آوردند آشنا می‌شوند و این واقعیت بر همه ما مبرهن است که شهدا رفتند تا احکام اسلامی در جامعه باقی بماند و احیا شود.

 

 یوسفی در خصوص وظیفه امروز ما در قبال شهدا نیز عنوان کرد: وظیفه ما این است که قدر این امنیت را بدانیم ولایت‌مدار باشیم و راه شهدا را ادامه دهیم، آنها در هشت سال جنگ تحمیلی با دست خالی جانانه جنگیدند و از تمامیت ارضی این مرز و بوم دفاع کردند و یک وجب از خاک این کشور را به متجاوزان ندادند و حتی بعد از جنگ در فراتر از مرزها مدافع حرم آل‌الله شدند. 

 

هوشنگ یوسفی در ادامه تصریح کرد: این رمز پیروزی شهدا که تا به امروز ادامه داشته به عنوان میراث و امانتی است که در حفظ و احیا و ترویج آن باید کوشید و این قهرمانان وطن را به نسل‌های آینده معرفی کرد. 

 

معاون سیاسی امنیتی فرماندار کنگاور در ادامه یکی از راه‌های معرفی این قهرمانان را برگزاری کنگره‌های شهدا دانست و اذعان داشت: دشمن از این همبستگی‌ها و این یادآوری‌ها می‌ترسد چون به برکت خون همین شهدا درخت اسلام روز به روز تنومندتر و ثمرات این درخت، جوانان و نوجوانانی هستند که امروز ورد زبانشان این است که «من سلیمانی‌ام».

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4PJMa
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار