پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-20 20:37 - شماره خبر : 9777 0
رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه:

تصویب قانون عفاف و حجاب ضرورتی اجتناب‌ناپذیر

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت: برای مقابله با منکر بی‌حجابی و در جهت ترویج معروف حجاب تصویب یک قانون ضرورتی اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسن مفید در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به قانون لایحه عفاف و حجاب اظهار داشت: در گذشته عده‌ای در خصوص حجاب تردید و دیگران را به بی‌توجهی به این حکم شرعی تشویق می‌کردند این افراد معتقدند که در قرآن و روایات حجاب به عنوان یک واجب قطعی بیان نشده است.

رئیس دفتر شورای نگهبان افزود: یکی از خلأ‌های موجود در قانون، چگونگی برخورد با مصادیق بی‌حجابی در سطح جامعه بود لذا این موضوع باعث شد تا مجلس به فکر تهیه قانونی تحت عنوان عفاف و حجاب باشد.

وی گفت: در این خصوص نمایندگان پس از بررسی‌های لازم و پرداختن به جوانب این قانون آن را به تصویب رساندند؛ از ابتدای تصویب قانون عفاف و حجاب ایراداتی در متن آن وجود داشت، به همین دلیل قانون مذکور بارها مورد بازبینی قرار گرفت و جهت تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.

مفید ادامه داد: پس از رفع ایرادات آن توسط مجلس و تأیید شورای نگهبان در نهایت این قانون تصویب و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد، تبدیل این حکم شرعی به یک قانون قابل اجرا برای تمام نهادها و آحاد مردم یک ضرورت بود.

وی تصریح کرد: صرف نظر از مبحث قانونی آن، تبلیغ و ترویج حجاب نه تنها وظیفه نهادهایی همچون امر به معروف و نهی از منکر و دیگر دستگاه‌ها است بلکه عموم مردم وظیفه دارند نسبت به این واجب شرعی و قانونی اهتمام لازم و کافی را داشته باشند. 

مفید با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف و مردم با همکاری یکدیگر باید مروج احکام نورانی دین باشند، افزود: در قانون عفاف و حجاب وظایفی قانونی برای نهادهای حاکمیتی و فرهنگی در نظر گرفته شده است. همه نهادها موظف هستند حجاب را ترویج کنند.

وی تأکید کرد: برای دستیابی به نتایج مطلوب در موضوع حجاب، همه نهادهای مرتبط باید با همکاری یکدیگر و مشارکت فعال مردم، اقدامات فرهنگی گسترده‌ای را در دستور کار قرار دهند.

مفید گفت: مبانی دینی جامعه اسلامی باعث شده تا عرصه بر مستکبران، غرض‌ورزان و دشمنان اسلام تنگ شود، لذا یکی از مهم‌ترین مبانی دینی جامعه اسلامی حجاب است دشمنان در طول تاریخ بشر همواره تلاش کرده‌اند تا این فریضه انسانی را به نفع مطامع خود مورد خدشه و هجمه قرار دهند.

 وی تصریح کرد: دشمنان تلاش کرده‌اند تا حیا و عفت را در سطح جامعه و به‌ ویژه در میان بانوان کم‌رنگ کنند چرا که بی‌عفتی بی‌حیایی و تعدی نسبت به حدود شرعی می‌تواند برای جامعه آسیب‌ها و مشکلات متعددی به همراه داشته باشد.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بنابراین برای مقابله با این منکر و در جهت ترویج معروف حجاب تصویب یک قانون ضرورتی اجتناب ناپذیر به شمار می‌آمد.

وی گفت: انتظار می‌رود که قانون عفاف و حجاب یک قانون جامع با قابلیت اجرا باشد این قانون باید افراد ناآگاه نسبت به مبانی شرعی دینی و مدنی حجاب را ملزم کند تا به قانون تصویب شده پایبند شوند.

انتهای خبر/

تهیه مصاحبه: پرستو قبادی

https://mersadnews.ir/short/V0ynQ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار