حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
ضرورت تغییر نگرش درباره سقط جنین تعمدی
مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه تأکید کرد:

ضرورت تغییر نگرش درباره سقط جنین تعمدی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: مادران و خانواده‌ها باید بدانند سقط عمدی جنین، ختم بارداری نیست بلکه تبعات و آسیب‌های جبران‌‌ناپذیری به لحاظ روانی و جسمی در پی دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ زهرا جانجانی صبح امروز یک‌‌شنبه در سومین دوره آموزشی تربیت کنشگر جمعیت و حفظ حیات جنین که در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی بوستان وابسته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار داشت: هدف از برگزاری چنین جلساتی درباره جوانی جمعیت، آگاه کردن خود و دیگران است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه افزود: مادران و خانواده‌ها باید بدانند سقط عمدی جنین، ختم بارداری نیست بلکه تبعات و آسیب‌های جبران‌‌ناپذیری از لحاظ روانی و جسمی در پی دارد.

وی گفت: باید باور داشته باشیم تشکیل خانواده و پس از آن فرزندآوری ارزش است و خانواده و فرزندان عامل رشد ما هستند.

جانجانی در ادامه خاطرنشان کرد: در طرح نفس (نجات فرزندان سقط) طبق بررسی و آمارهای ارائه شده در استان بیش از ۱۵۰ جنین حفظ شده و ۵۰ نوزاد هم به‌دنیا آمده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه تصریح کرد: باید تغییر نگرش فرهنگی و اجتماعی در رابطه با سقط عمدی جنین به‌وجود آید و از طرفی مادران و خانواده‌ها نیز حمایت شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره مقابله با سقط جنین، گفت: بخشی از اقدامات سلبی و بخشی ایجابی است که اقدامات سلبی شامل قوانین مقابله با سقط جنین است و محدودیت‌ها و قوانینی را ذکر می‌کند که کسی حق اقدام عملی برای سقط جنین ندارد.

جانجانی افزود: در بخش ایجابی هم باید موضوع قبیح شمردن سقط عمدی جنین فرهنگ‌سازی شود که سقط جنین کشتن یک نطفه نیست بلکه کشتن یک نسل است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از