حالت تاریک
Logo
شنبه, 28 مهر 1403
توزیع روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن میوه
رئیس اتحادیه بارفروشان مطرح کرد:

توزیع روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن میوه

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن میوه‌های پاییز خبر داد و گفت: با توجه به حجم عرضه، مشکلی در نوسانات قیمت نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اکبر یاوری اظهار داشت: بنابر آمار روزانه ۲۱ هزار تن میوه و صیفی در میدان مرکزی توزیع می‌شود که ۲ هزار و ۵۰۰ تن آن مربوط به میوه‌های پاییز است.

رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش ۱۰ درصدی قیمت خیار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلوگرم خیار رسمی ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، خیار گلخانه ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان و خیار اصفهان ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است.

یاوری با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز به عنوان قوت اصلی مردم تغییری نداشته است، افزود: قیمت کنونی هرکیلوگرم گوجه فرنگی از ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، پیاز شیری ۲۰ هزار تومان، پیاز زرد ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، سیب‌زمینی درجه یک ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان و ۸۰ درصد سیب‌زمینی ۸ تا ۱۴ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های پاییز نداریم گفت: قیمت کنونی هرکیلوگرم نارنگی ۱۷ تا ۲۵ هزار تومان، انار ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان، سیب درختی ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان، مابقی سیب‌ها ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان و لیموشیرین ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان است که برابر فاکتور با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد باید عرضه شود.

او از کاهش قیمت موز خبر داد و گفت: با توجه به افزایش حجم واردات، قیمت موز روند کاهشی داشته است به  طوری که  قیمت هرکیلوگرم موز اکوادور ۷۵ تا ۸۶ هزار تومان، موز فیلپین ۶۵ تا ۸۴ هزار تومان و موز هندی ۵۰ تا ۷۲ هزار تومان است.

یاوری با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرکبات نداریم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید مرکبات با مشتقات پرتقال، نارنگی و لیموترش به ۷ تا ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد که در نهایت به سبب فراوانی عرضه، نوسانی در بحث قیمت‌ها نخواهیم داشت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از