حالت تاریک
کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب(س) نبود؛

حضرت زینب(س) پرچم‌دار جهاد تبیین است

حضرت زینب(س) پرچم‌دار جهاد تبیین است

حضرت زینب(س) با بهره‌گیری از روحیه مقاومت و ایستادگی توانستند واقعه عاشورا را حفظ کنند و جهاد تبیین و روشنگری زمینه‌ساز افزایش بصیرت و آگاهی مردم شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ دهه نخست عزاداری ماه محرم با حضور پر شور اقشار مختلف مردم در حسینیه‌ها و تکایای سراسر کشور برگزار شد و مردم کشورمان بار دیگر دلدادگی و ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) نشان دادند و نشان دادند نهضت عاشورا پس از یک هزار و ۴۰۰ سال هنوز زنده و پویا است.

پس از شهادت امام حسین(ع) اهل بیت ایشان به اسارت رفتند و لشکر یزید با گرداندن عقیله بنی هاشم در کوچه و محلات به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) امام حسین(ع) هتک حرمت و بی‌احترامی کردند.

حضرت زینب(س) پس از حضور در مجلس یزید با بیان خود توانستند نهضت و قیام عاشورا را زنده نگاه دارند و جامعه اسلامی را نسبت ظلم و جور حاکم زمان خود آگاه کنند و اجازه ندادند واقعیت‌های عاشورا و ایثار و فداکاری امام حسین(ع) به فراموشی سپرده شود و جهاد تبیین را انجام دادند.

حضرت زینب(س) قیام عاشورا را حفظ کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) با وجود دردها و مشکلات فراوان توانستند با قدرت ایمان و ایستادگی خود واقعه عاشورا را برای مردم تبیین کنند.

کارشناس مسائل دینی و فرهنگی تصریح کرد: حضرت زینب(س) واقعه کربلا را حفظ کردند و علاوه بر رسوا کردن لشکریان یزید زمینه تضعیف و سرنگونی یزید را فراهم کردند زیرا بسیاری از مردم از واقعیت‌های کربلا مطلع نبودند و در مسیر اشتباه تاریخ گام برداشتند.

احمدی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) بیان کرد: رهبر معظم انقلاب امروز جهاد تبیین را فرضیه‌ای واجب و فوری برای نظام اسلامی قلمداد می‌کنند و این روش برگرفته از قیام عاشورا و سیره حضرت زینب(س) است زیرا دشمن همواره سعی دارد با نقشه‌های خود جامعه اسلامی را تحت تأثیر قرار دهد تا بتواند خواسته‌های خود را عملی کند.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) با سخنان شیوا و محکم خود توانستند جامعه اسلامی را بیدار کنند اگر چه امام حسین(ع) و یاران ایشان به شهادت رسیدند اما پیام مبارزه با ظلم، ستم، استبداد، حفظ ارزش‌های اسلامی، ایثار و فداکاری به تمام انسان‌ها انتقال پیدا کرد و امروز پس از گذشت قرن‌ها مردم در سراسر جهان برای حضرت سیدالشهدا(ع) به عزاداری می‌پردازند.

کارشناس مسائل دینی و فرهنگی بیان کرد: امروز عرصه جهاد تبیین نیازمند حضور افراد صاحب‌نظر، کارشناس و دارای تریبون است تا بتوانند واقعیت‌های نظام اسلامی را برای جهانیان به صورت واضح و شفاف بیان کنند و در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی قدم بردارند.

نیازمند ترویج گفتمان مقاومت در جامعه هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی اشک‌تلخ در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: حضرت زینب(س) پس از درک و رو به‌ رو شدن با واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) با روحیه ایستادگی و مقاومت خود توانستند زمینه ترویج گفتمان مقاومت و عاشورا در جامعه ایجاد کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: حضرت زینب(س) با جهاد تبیین و گفتمان مقاومت آگاه کردند زیرا دشمن سعی داشت با فریب و نیرنگ مردم این واقعه بسیار مهم و حساس را به فراموشی بسپارد زیرا می‌دانست اگر ابعاد این واقعه برملا شود موجب نابودی حکومت آنها خواهد شد.

اشک‌تلخ عنوان کرد: ثمره خون امام حسین(ع) و قیام عاشورا موجب بصیرت‌افزایی در بین اقشار مختلف مردم زمان شد و حتی امروز نیز عاشورا درس‌های بزرگی را به مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان می‌دهد که می‌توان در مقابل قدرت‌های جهان با دست خالی ایستاد و آن‌ها را شکست داد و امام خمینی(ره) بر مبنای نهضت حسینی(ع) انقلاب اسلامی ایران را پایه‌ریزی کرد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز علمدار مبارزه با استکبار جهانی و گفتمان مقاومت است و این گفتمان تنها محدود به ابعاد نظامی نیست و مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه را در بر می‌گیرد زیرا دشمنان سعی دارند همواره برنامه‌های خود را از طریق روش‌های مختلف به مسلمانان القا کنند تا بتوانند نظام اسلامی را تضعیف و مورد هجمه قرار دهند.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: امروز نیازمند ترویج و تبلیغ گفتمان مقاومت در جامعه هستیم زیرا دشمن سعی دارد با استفاده از جریان نفوذ برنامه‌هایی مانند سند فرهنگی ۲۰۳۰ را برای تربیت کودکان و نوجوانان این مرز و بوم اجرایی کند و این نقشه با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری به شکست انجامید.

حضرت زینب(س) با رسانه توانستند واقعه کربلا را بازگو کنند

پوریا جلالی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: حضرت زینب(س) با استفاده از ابراز و قدرت زمانه خود یعنی حکومت یزید را رسوا کردند زیرا سخنان محکم و مقاوم ایشان سبب شد تا موج آگاهی و مطالبه‌گری از دشمنان امام حسین(ع) شکل بگیرد و قاتلان ایشان به سزای عمل خود برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در زمان کنونی دشمن سعی کرد بار دیگر از طریق هجوم به اماکن مذهبی مانند. حمله داعش به حرم حضرت زینب(ع) جامعه اسلامی را مورد هجمه قرار دهد اما هوشیاری شیعیان و مدافعان حرم نقشه دشمن را به نابودی کشاند.

جلالی خاطرنشان کرد: رسانه ابزاری قدرتمند، کارآمد، تأثیرگذار در تمام مقاطع زمانی بوده به نحوی که هم‌اکنون تمام نگاه‌های جهان به ترور مشکوک و حتی جعلی ترامپ دوخته شده و از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه چشم‌پوشی می‌شود و مظلومیت زنان و کودکان فلسطینی در اینجا به وضوح قابل نمایش است.

وی ادامه داد: رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی با تمام توان خود به میدان آمده اما نتوانسته با حمایت و پشتیبانی‌های کشورهای اروپایی و آمریکا نقشه‌های خود را عملیاتی کند و تنها پیروزی آنها شهادت کودکان این سرزمین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند جهاد تبیین و روشنگری است و بهترین روش برای عمل به آن پرداختن به سیره حضرت زینب(س) است زیرا فضای رسانه قابلیت درک و درستی را از شرایط جامعه ارائه نمی‌دهد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از