حالت تاریک
رئیس دانشگاه رازی؛

حقوق بشر در غرب محلی از اعراب ندارد

حقوق بشر در غرب محلی از اعراب ندارد

رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه گفت: در وقایع اخیر شاهد هستیم که متأسفانه هیچ توجهی به رفتار‌های وحشیانه علیه معترضان نمی‌شود و حقوق بشر و احترام به حقوق شهروندی در کشورهای غربی محلی از اعراب ندارد.

نبی احمدی ظهر امروز یک‌شنبه در تجمع اعتراضی دانشگاهیان دانشگاه رازی در کرمانشاه، اظهار داشت: به پاس اتفاق مبارکی که در غرب افتاد، باید روی موضوع اختلاف نظر و عقیده‌ای که بین مردم، دانشجویان و اساتید دانشگاه آمریکا با مسئولان این کشور به وجود آمده و موجب شکاف عمیق در غرب شده است، تاکید و حمایت کرد.


رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه عنوان کرد: این موضوع در کشورهای اروپایی نیز به آن دامن زده شده و هیأت حاکمه برای سرکوب کردن این اعتراضات تشکیل شده است، لذا ما باید به صورت ویژه و تمام قد به میدان وارد شویم؛ لذا با اینکه دانشجویان در کشور ما دارای جایگاه ویژه‌ای هستند اما در صورت یک اتفاق ناچیز در محیط دانشگاه تمام جبهه استکبار علیه جمهوری اسلامی موضع می‌گیرند و جامعه جهانی را علیه ما بسیج می‌کنند.

احمدی اذعان کرد: در کشورهای اروپایی و آمریکا یک استاد دانشگاه با سر بر زمین خورده و با فریاد می‌گوید من استاد تمام و سرمایه علمی کشور هستم، جرم من این است که به نسل‌‌کشی در غزه اعتراض می‌کنم، اما شاهد بودیم که متأسفانه هیچ توجهی به این رفتار‌های وحشیانه نمی‌شود و حقوق بشر و احترام به حقوق شهروندی در کشورهای غربی محلی از اعراب ندارد.


وی در ادامه افزود: ما باید با آمدن به میدان به رسالت انسانی خود عمل کنیم؛  دشمن در سال ۱۴۰۱، ۵ هزار نفر نیروی مسلح آموزش‌دیده را وارد کشور ایران کرد و علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی توطئه کردند با اینکه تأثیری در امنیت مقدرانه ایران نداشت اما به کشور آسیب‌های زیادی متحمل کردند.


احمدی بیان کرد: ما تا به حال در تحولات داخلی کشورهای غربی حضور فیزیکی نداشتیم ولی باید برای حمایت از دانشجویان ورود پیدا کنیم و از طریق ایمیل به دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های غربی، از آن‌ها اعلام حمایت کنیم.


رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه اذعان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: جبهه دروغین لیبرال دموکراسی، نه لیبرال است و نه دموکراسی زیرا این حکومتی که ما می‌بینیم نه بویی از لیبرال بودن دارند و نه دموکراسی؛ لذا وظیفه ما است به عنوان یک انسان ظلم‌ستیز و عدالت‌خواه در حمایت از این اعتراضات ایفای نقش کنیم.

احمدی گفت: دیروز در رژیم صهیونیستی یک تظاهرات مقابل ساختمان دولت نتانیاهو  برگزار شد و مردم شعار مرگ بر نتانیاهو سر می‌دادند و خانواده اسرای صهیونیستی شمع روشن کرده بودند که این پیامی نداشت مگر اینکه جنگ تمام نشده، غزه با خاک یکسان شده اما هنوز نتانیاهو نتوانسته است سربازان خود را آزاد کند.


این استاد دانشگاه ابراز کرد: دیروز پهپاد ام‌ کی ۹ که پیشرفته‌ترین پهپاد حال حاضر صهیونیست‌ها است توسط یمن با موشک ساقط شد، از طرف دیگر حزب‌الله پهپاد هرمس ۹۰۰ را ساقط می‌کند که این پیام را به صهیونیست‌ها می‌رساند، برنده اصلی، جبهه مقاومت است و صهیونیست‌ها در کف میدان بازنده هستند.


رئیس دانشگاه رازی در پایان خاطرنشان کرد: در کشورهای مدعی حقوق بشر در همان روز اول ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از دانشجویان معترض دستگیر شده و یک استاد دانشگاه را اخراج می‌کنند، تاکنون این اعتراضات به دانشگاه سوربن فرانسه و دانشگاه علوم سیاسی لندن و دانشگاه مونیخ آلمان کشیده شده و در حال گسترش است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از