حالت تاریک
رئیس اتحادیه طلا و جواهرات استان کرمانشاه:

خبر عرضه سکه نیمی‌از حباب قیمتی را بلعید

خبر عرضه سکه نیمی‌از حباب قیمتی را بلعید

رئیس اتحادیه طلا و جواهرات کرمانشاه گفت: خبرهایی مبنی بر عرضه سکه‌های بدون تاریخ توسط بانک مرکزی مخابره شده که این اخبار حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از حباب قیمت سکه را از بین برد.

محمدسعید جعفری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه‌اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه اکنون تقریباً ۳ میلیون تومان از قیمت سکه حباب است، اظهار داشت: خبرهایی مبنی بر عرضه سکه‌های بدون تاریخ توسط بانک مرکزی مخابره شده که این اخبار حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از حباب قیمت سکه را از بین برد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرات کرمانشاه افزود: برآیند فاکتورهایی همچون انس جهانی، تحولات منطقه‌ای داخلی و خارجی و نیز هوش هیجانی عده‌ای از افراد برای خرید سکه باعث تعیین نرخ سکه می‌شود.

وی گفت: در مدت اخیر همه فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت سکه، روند افزایشی داشته‌اند به‌ویژه افزایش نرخ ارز باعث شده که در ازای هر گرم بیش از ۴۰۰ هزار تومان بر نرخ طلا افزوده شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به آرام شدن جریانات معاملاتی و پیش‌بینی‌های کارشناسی، حدود ۵۰ هزار تومان در هر گرم از قیمت طلا کاسته شده اما پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که قیمت طلا روند افزایشی خواهد داشت و تا پایان سال جاری نیز شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص تخلفات واحدهای طلافروشی، تصریح کرد: تخلفات نادری در بازار هم از نظر اشتباهات محاسباتی و هم از نظر دفاتر بازرسی دیده می‌شود که سعی می‌شود در همان مکان و زمان وقوع رسیدگی و حل و فصل شود.

جعفری ادامه داد: تعداد تخلفات بسیار ناچیز است البته هر از چند گاهی تعداد انگشت‌شماری از واحدهای صنفی بدون پروانه که مشغول به کار می‌شوند واحد آن‌ها مُهر و موم شده که پس از مدتی با طی کردن روند قانونی و درخواست مجوز از طرف صاحبان آن‌ها دوباره بازگشایی و فک مُهر و موم می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۵۰۰ واحد طلافروشی فعال در سطح شهر کرمانشاه وجود دارند، گفت: این واحدها تاکنون تخلفات چشم‌گیر و قابل توجهی نداشته‌اند.

جعفری افزود: توصیه می‌شود که مردم به طلا به دید یک سرمایه بنگرند و به خرید آن روی آورند البته مردم باید هوشیار باشند که از مکان‌های نامعتبر و سایت‌های اینترنتی به هیچ عنوان خرید نکنند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر خریدهایی که در مکان‌های نامعتبر صورت می‌گیرد کلاهبرداری و معاملات صوری هستند همچنین میزان عیار طلای آن‌ها غیر واقعی و دارای مشکل است و امکان سرقتی بودن طلا نیز وجود دارد.

جعفری بیان کرد: به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که مردم از طریق فضای مجازی اقدام به خرید و فروش طلا کنند بنابراین آن را تنها از جایی خریداری کنند که معتبر و دارای پروانه‌ای کسب باشد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از