حالت تاریک
رئیس هیأت ورزش دانش‌آموزی استان کرمانشاه گ؛

درصدد حضور ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات جهانی هستیم

درصدد حضور ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات جهانی هستیم

رئیس هیأت ورزش دانش‌آموزی گفت: با تعاملات خوبی که با هیأت‌های و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد در حال تلاش هستیم که این آمادگی را داشته باشیم که در مسابقات جهانی تیم‌های خوبی را برای مسابقات اعزام کنیم.

مراد زارعی در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی‌ «مرصاد»؛ اظهار داشت: ورزش آموزشگاهی دارای چند بعد است که بر اساس سند تحول بنیادین، هدف اصلی و اساسی تربیت بدنی آموزش و پرورش، ورزش و تربیت‌بدنی، تربیتی است که بر اساس آن دانش‌آموزان به چند ساحت یا چند بعد تعریف می‌شوند.

رئیس هیأت ورزش دانش‌آموزی عنوان کرد: یکی از ابعاد ورزش آموزشگاهی بعد سلامتی جسمانی دانش‌آموزان است که به معاونت تربیت‌ بدنی آموزش و پروش تکلیف شده است؛ این تکلیف به کلاس درس تربیت بدنی یا به اصطلاح عام کلاس ورزش، برمی‌گردد که غالب کار آن در زنگ ورزش انجام خواهد شد.

زارعی اذعان کرد: مربیان هیأت ورزش دانش‌آموزی در زنگ ورزش در غالب معلمان تربیت بدنی در مدارس در حال فعالیت هستند و اکثر آنها کتاب کار دارند و برای هر پایه تحصیلی یک برنامه خاص تعریف شده است.

وی در ادامه افزود: بر اساس برنامه تعریف شده، عملکرد دانش‌آموزان ارزشیابی شده و در کنار آن از بحث استعدادیابی غافل نبوده و در ذیل برنامه‌های سند تحول انجام می‌شود.

رئیس هیأت ورزش دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: در سند تحول تربیت بدنی به آموزشگاه‌ها مجوز داده شده که مسابقات کلاسی را برگزار کنند که پس از مسابقات کلاسی در رشته‌های مختلف مسابقات در سطح نهایی در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و با حضور نفرات برتر مسابقات تیم منتخب استان شکل خواهد گرفت.

زارعی تأکید کرد: بر اساس سیاست‌های سالانه وزارتخانه، مشخص خواهد شد که در چه رشته‌های ورزشی، مسابقات کشوری برگزار خواهد شد و هیأت ورزش دانش‌آموزی نیز بر اساس مسابقات اعلامی از سوی وزارتخانه، تیم‌های منتخب خود را به این مسابقات اعزام خواهد کرد.

رئیس هیأت ورزش دانش‌آموزی بیان کرد: در سال گذشته به مناسبت دهه مبارک فجر در رشته‌های دو و میدانی، تنیس روی میز و بدمینتون مسابقات کشوری برگزار خواهد شد که خوشبختانه  تیم تنیس روی میز دختران استان کرمانشاه قهرمان کشور شد، در دو و میدانی رکورد یک‌هزار و ۵۰۰ متر دختران کشور توسط دختر دو میدانی کار کرمانشاهی شکسته شد و تیم پسران نیز در مسابقات کشوری دو و میدانی و بدمینتون خوش درخشیدند.

زارعی در پایان گفت: با تعاملات خوبی که با هیأت‌های و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد در حال تلاش هستیم که این آمادگی را داشته باشیم که در مسابقات جهانی تیم‌های خوبی را برای مسابقات اعزام کنیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از