حالت تاریک
همزمان با اقشار مختلف جامعه انجام شد؛

دعوت مداحان کرمانشاهی به راهپیمایی روز قدس

دعوت مداحان کرمانشاهی به راهپیمایی روز قدس

جامعه مداحان استان کرمانشاه در آستانه یوم‌الله قدس، آحاد جامعه را به حضوری حماسی فراخواندند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ روز جهانی قدس به نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت‌های مسلمان حول مسئله فلسطین و قدس شریف به عنوان اولین مسئله جهان اسلام تبدیل شده است و هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان در چنین روزی به پا می‌خیزند.

در این روز مردم مسلمان و آزادی‌خواه کشورهای مختلف جهان با برگزاری مراسم، آیین‌ها و راهپیمایی گسترده بر اصالت، هویت و حق ملت فلسطین در حاکمیت بر سرزمین قدس و حق تعیین سرنوشت و آینده خود و لزوم بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به کشورشان تاکید می‌کنند.

قدس یک مسئله شخصی و مربوط به یک کشور خاص نیست

مصطفی توکلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام قدس نامگذاری شده است اگرچه در مناسبت‌های مختلف مسلمانان جهان از رژیم صهیونیستی اعلام انزجار و برائت و از فلسطین دفاع می‌کنند و آزادی قدس را فریاد می‌زنند اما در این روز خاص باید همه با هم هم‌صدا شوند و جنایات این رژیم فاسد، فاسق و کودک‌کش را محکوم کنند.

این ذاکر و مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه مردم در حمایت از مظلومیت فلسطین شعار سر دهند، افزود: تدبیر شایسته امام عظیم‌الشأن انقلاب که آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز حمایت از فلسطین و قدس معرفی کردند باعث هم‌صدایی و یک‌صدایی تمام مسلمانان و آزادگان جهان در حمایت از فلسطین و قدس شریف شده است. 

وی گفت: امام راحل می‌فرمایند که موضوع فلسطین و قدس یک مسئله شخصی و مربوط به یک کشور خاص نیست بلکه مطالبه‌ای عمومی، کلی و بشری است که حتی فقط مختص به مسلمانان هم نیست. 

توکلی ادامه داد: هر فرد آزاده‌ای در جهان باید داعیه مبارزه با مستکبران و اشغالگران را داشته باشد این پایه‌گذاری و نام‌گذاری استثنایی و زیبا از حضرت امام راحل باعث شده تا هر ساله در آخرین جمعه ماه رمضان همه با هم همراه و هم‌صدا شوند. 

وی تصریح کرد: امروزه بشریت به ریشه‌های ژرف این تصمیم عارفانه و عالمانه امام راحل پی برده‌اند ایشان به خوبی ماهیت خبیث رژیم صهیونیستی جنایتکار را می‌شناختند شاید برخی در گذشته به این رژیم همانند یک حکومت و کشور معمولی می‌نگریستند اما با جنایاتی که هم‌اکنون در غزه در جریان است همگی به خوی ددمنشانه این رژیم فاسد پی برده‌ و متوجه درایت و بصیرت امام خمینی(ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس شده‌اند. 

توکلی بیان کرد: امام راحل جایگاه و ماهیت خبیثانه رژیم جعلی صهیونیستی را درک کرده و معتقد بودند که باید با این غده سرطانی برخورد شود، اگر روزی قدرت جهانی در دست این جنایتکاران قرار گیرد نه تنها به قدس، فلسطین، کشورهای مسلمان و کشورهای همسایه خود بلکه به دنیا ظلم خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تنها راه حل آزادی فلسطین را مبارزه برای آزادی قدس از چنگال صهیونیست‌ها می‌دانند، افزود: مردم ایران نیز با تبعیت از پیشوا و مقتدای خود حضرت امام خامنه‌ای در این برهه از زمان و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با شرکت در راهپیمایی برائت خود را از رژیم صهیونیستی به صورت لسانی و با سر دادن شعار نشان می‌دهند. 

این مداح اهل بیت(ع) گفت: اگر رهبر فرزانه انقلاب روزی صلاح بدانند که نیاز است ملت ایران نیز با این غده سرطانی به صورت حضوری و فیزیکی مبارزه کنند این مردم شهیدپرور حاضرند کفن بر تن کرده و با تمام وجود و تمامی داشته‌هایشان از مظلومیت مردم فلسطین و قدس عزیز دفاع کنند و با دشمن ظالم صهیونیستی مبارزه کنند. 

وی یادآوری کرد: وعده ما آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در جای جای خیابان‌های کرمانشاه همزمان با سراسر ایران و سراسر دنیا با مشت‌های گره کرده از غاصبان ظالم و هتاکان، انزجار خود را اعلام می‌کنیم.

راهپیمایی روز قدس یک سنت حسنه است

هادی فیضی‌پناه در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: 

راهپیمایی روز قدس یک سنت حسنه است که امام راحل آن را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنیان‌گذاری کردند.

این ذاکر و مداح اهل بیت(ع) افزود: حضرت امام راحل از این روز با نام روز اسلام و مبارزه مستضعفان با مستکبران عالم یاد کردند. 

وی گفت: از آن سالی که امام خمینی(ره) این روز را بنیان‌گذاری کرده‌اند تا امسال راهپیمایی این روز عزیز، با شکوه برگزار شده است.

فیضی‌پناه ادامه داد: حوادثی که هم‌اکنون در منطقه رخ می‌دهد و مردم مظلوم غزه درگیر آن هستند قلب هر مسلمان و هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

وی گفت: صحنه‌هایی که در رسانه‌های جمعی به نمایش گذاشته می‌شوند بسیار دردناک است و قلب آزادگان جهان را جریحه‌دار می‌کند.

فیضی تصریح کرد: جنگ امروز ملت غزه با اشغالگران فلسطین به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ اسلام و کفر است.

وی خاطرنشان کرد: نباید در این قضیه بحث شیعه و سنی را دستاویز قرار داد و با توجه به اینکه مردم غزه سنی هستند نباید مورد حمایت ایران شیعی قرار گیرند.

فیضی افزود: موضوع فلسطین فراتر از مسئله دینی و مذهبی است لذا وظیفه تمامی آزادگان جهان این است که در روز قدس انزجار خود را نسبت به رژیم کودک‌کش صهیونیستی نشان دهند.

وی گفت: امیدواریم مردم ایران نیز مانند سایر ملت‌های آزاده و مسلمان جهان در این راهپیمایی شرکت کنند و برائت خود را از رژیم منحوس صهیونیستی به نمایش درآورند.

شرکت در راهپیمایی روز قدس بهترین نمایش همبستگی با مردم مظلوم غزه

رضا باقری در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس موجب تقویت جبهه مقاومتی است که هم‌اکنون در حال دفاع از مردم مظلوم غزه و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی است.

این ذاکر و مداح اهل بیت(ع) افزود: شرکت مردم در راهپیمایی روز قدس بهترین نمایش همبستگی با مردم مظلوم غزه است. 

وی گفت: امیدواریم شرکت گسترده آحاد ملت روزه‌دار ایران اسلامی و جهان اسلام بتواند باعث برداشته شدن قدم‌های مادی و معنوی در راستای کمک به مردم مظلوم غزه باشد.

باقری خاطرنشان کرد: روز قدس تنها به قدس اختصاص ندارد بلکه همان‌گونه که امام خمینی(ره) فرمودند روز قدس روز اسلام است و تنها به قدس اختصاص ندارد.

وی افزود: یکی از مشخصات این روز حمایت از ملت مظلوم فلسطین است؛ ملتی که خاک و سرزمینش را به غارت برده‌اند که در طول تاریخ بشریت چنین ظلمی سابقه نداشته است.

باقری خاطرنشان کرد: قدس، به عنوان پایتخت فلسطین نماد هویت فلسطین و تمام فلسطینیان است که با بلعیدن آن هویت یک ملت را می‌خواهند نابود کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، مراسم روز جهانی قدس هر سال گسترش فرهنگ مقاومت و انتفاضه در بین افکار عمومی ملت‌های مسلمان و برملا کردن هرچه بیشتر ماهیت رژیم جعلی جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی در افکار عمومی جهان را به همراه دارد و تاکیدی دوباره بر لزوم اتحاد هرچه بیشتر در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی و مشترک ملت‌های مسلمان و کل بشریت به شمار می‌رود.

 روز جهانی قدس امسال روز برائت ملت‌های مسلمان از سازش‌کاران و پیمان دوباره با مسئله فلسطین و قدس شریف و مقاومت است بر همین مبنا حضور گسترده آحاد جامعه امری لازم و ضروری است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از