حالت تاریک
دفاع مقدس برای استکبار، گران تمام شد
امام‌ جمعه کرمانشاه:

دفاع مقدس برای استکبار، گران تمام شد

امام جمعه کرمانشاه گفت: ملت شریف و سربلند ما به همراه نیروهای مسلح متعهد، مکتبی، حزب‌الهی و قهرمان به همه ملت‌ها در دوران دفاع درسی دادند که برای استکبار جهانی بسیار گران تمام شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری صبح امروز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان کرمانشاه، اظهار داشت: در آغازین روز هفته دفاع مقدس که با سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) مصادف شده است این تطابق زمانی را که ان‌شاءالله نویدبخش اتفاقات و پیروزی‌های بزرگ برای جهان اسلام و امت اسلامی است به فال نیک می‌گیریم. 

امام جمعه کرمانشاه افزود:   همه رشادت‌ها، استقامت و ایستادگی ملت شریف ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس به ویژه نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و مجموعه نیروهای انتظامی را که در آن دوران ژاندارمری و شهربانی در عرصه دفاع مقدس فعال بودند، گرامی می‌داریم. 

وی تصریح کرد: مجموعه نیروهای بسیج مردمی از همه اقشار جامعه با شکوه و ایمان در مقابل دشمنان سینه سپر کردند و ایستادند و از اسلام، قرآن، مکتب، کشور و این خاک مطهر و نظام اسلامی و تفکر اسلامی در عالم دفاعی جانانه کردند که تاریخ کشور تا قیامت به این فصل افتخارآمیز همواره افتخار خواهد کرد. 

غفوری بیان داشت: دفاع مقدس تبدیل به یک مکتب ماندگار در عرصه استقامت و ایستادگی در مقابل قلدران، زورگویان و ستمگران عالم شد که می‌خواهند با زر، زور و تزویر بر عالم مسلط شوند و منابع و مصالح امت‌ها را به غارت ببرند و آن‌ها را تحقیر کنند و آن‌ها را انسان حساب نکنند و بر آن‌ها حاکم باشند، آن‌ها جهان را یک دهکده و خودشان را هم کدخدای آن دهکده و حاکم بر جان، مال، آبرو و نوامیس همه ملت‌های آزاده دنیا می‌دانند. 

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: اما ملت شریف و سربلند ما به همراه نیروهای مسلح متعهد، مکتبی، حزب‌الهی و قهرمان به همه ملت‌ها در دوران دفاع درسی دادند که برای استکبار جهانی بسیار گران تمام شد؛ دفاع مقدس ما برگزاری یک آموزش همه‌جانبه برای ملت‌ها و امت‌هایی بود که از ستم استکبار و استعمارگران به تنگ آمده بودند اما همه ملت‌ها مأیوس و ناامید شدند. 

وی در ادامه افزود: زمانی ملت شریف و سربلند ما در دفاع مقدس به رهبری امام راحل به عنوان فرماندهی کل قوا در مقابل دشمن همه‌جانبه ایستاد، دشمنی که همه دنیا می‌دانستند که ابر قدرت‌های شرق و غرب پشتیبان او هستند و همه قدرت‌های صنعتی و نظامی حامی او بودند اما ملت ایران با توکل بر خدا و با توسل به اهل بیت (ع) در مقابل دشمن مجهز ایستاد و این درس را به همه ملت‌های آزاده جهان داد که بدانند هیچ قدرتی بر اراده انسان مؤمن غلبه نمی‌کند.

غفوری خاطرنشان کرد: انسان مؤمن با توکل بر خداوند متعال برای حفظ حيثیت، آبرو، جایگاه و منزلت خود می‌ایستد و با دشمن مقابله می‌کند و با روحیه فداکاری وارد عرصه مبارزه می‌شود، با توکل بر خدا پیروز خواهد شد، چرا که همه قدرت‌های عالم تحت سیطره پروردگار متعال هستند، لذا چون عزت از آن خدا، پیامبر (ص) و مؤمنان است کسی نمی‌تواند در برابر آن‌ها مقابله کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از دوران دفاع مقدس، فصل بیداری ملت‌ها آغاز شده‌ و در سراسر عالم ملت‌های آزاده به خروش می‌آیند، چرا که به فرموده امام خمینی (ره) دفاع مقدس، ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را در هم شکست و ملت‌ها فهمیدند که می‌توان بر قدرت‌های جهنمی غلبه کرد.

غفوری تأکید کرد: بر اساس آنچه که در دفاع مقدس به ملت‌ها آموزش داده شد، ملت سرکوب شده فلسطین دوباره زنده شد، ملتی که صحنه شکست سنگین پنج کشور عربی از رژیم اشغالگر صهیونیستی را دیده بود  و امیدی برای اینکه بتواند بر قدرت جهنمی رژیم کودک‌کش صهیونیستی غلبه کند، نداشت؛ اما نتیجه هشت سال دفاع مقدس این شد که ملت فلسطین فهمید که با اراده قوی می‌توانند در مقابل مستکبران جهان و جنایت‌های آن‌ها ایستادگی کند.

امام جمعه کرمانشاه، جبهه مقاومت را برگرفته از دفاع مقدس دانست و گفت: با وجود اینکه رژیم غاصب صهیونیستی بر فلسطین چیره شده بود اما با وقاحت شروع  به اشغال کشور لبنان کرد، ولی با آنچه که ملت لبنان از دفاع مقدس فراگرفته بود کمر همت را بست و در مقابل نیروهای آمریکایی، رژیم صهیونیستی، فرانسوی و... ایستاد و آن‌ها را با ذلت و خواری از کشور بیرون کرد.

غفوری اظهار داشت: امروز بر اثر درسی که جبهه مقاومت از دفاع مقدس گرفت، شرایط به گونه‌ای است که گروه‌هایی به نام حماس و جهاد اسلامی در سرزمین محدود و کوچک غزه، در مقابل قدرت جهنمی می‌ايستند و طوفان الاقصی را برپا می‌کنند که باعث می‌شود پس از ۷۵ سال، هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر صهیونیستی از بین برود و شکست بزرگی را تجربه کند.

امام جمعه کرمانشاه در پایان به نیروهای مسلح، تأکید کرد: امروز مظلومان عالم مستحضر قدرت دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و ما به این قدرت و عظمت افتخار می‌کنیم و در محضر شهدای والامقام، رزمندگان دفاع مقدس، ایثارگران، جانبازان عرض می‌کنیم که ببینید تلاش‌های شما به ثمر نشسته و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور ایران اسلامی تبدیل به قدرت اول منطقه شده است که استکبار جهانی بدون اراده مقتدرانه نظام اسلامی، قادر به انجام هیچ کاری نیست.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از