حالت تاریک
فرماندار کرمانشاه:

ده‌پهن تا پایان تابستان به کرمانشاه الحاق می‌شود

ده‌پهن تا پایان تابستان به کرمانشاه الحاق می‌شود

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه ملحق شدن روستای ده‌پهن به شهر کرمانشاه در وزارت کشور در حال پیگیری است، گفت: ده‌پهن تا پایان تابستان به کرمانشاه الحاق می‌شود.

محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: روستای ده‌پهن یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان کرمانشاه است که ۱۳ هزار نفر جمعیت دارد و در واقع این روستا در دل شهر کرمانشاه قرار گرفته است‌.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه الحاق روستای ده‌پهن به منطقه شهر کرمانشاه یکی از مطالبات مردم بود که مورد توجه و بررسی قرار گرفت، گفت: این موضوع در حوزه راه و شهرسازی استان و شهرستان کرمانشاه انجام گرفت و پرونده مربوطه نیز در تقسیمات کشوری وزارت کشور تشکیل شده است.

آمویی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شد فرآیند الحاق روستای ده‌پهن به کرمانشاه با سرعت بیشتری انجام گیرد اما به دلیل تداخل با انتخاب مجلس شورای اسلامی و برگزاری دور دوم انتخابات این روند با وقفه‌ای همراه شد که انتظار می‌رود تا پایان تابستان این موضوع انجام شود.

وی ادامه داد: فاضلاب روستای ده‌پهن یکی از موضوعات مهم و مورد درخواست مردم بود که ایجاد شبکه فاضلاب روستایی هیچ‌گونه اعتباری برای اجرا ندارد اما پیگیری انجام گرفته از مجموع هفت کیلومتر لوله‌گذاری مورد نیاز تاکنون ۶ کیلومتر آن توسط آبفای شهرستان کرمانشاه انجام گرفته و ۲۰ درصد باقی‌مانده به‌زودی به اتمام می‌رسد.

فرماندار کرمانشاه بیان کرد: همچنین ورودی روستای ده‌پهن دچار مشکلاتی برای آسفالت بود که این روکش آسفالت و اصلاح معبر نیز انجام گرفت اما برای ساماندهی رودخانه فصلی نزدیک این روستا نیازمند اعتبار هستیم و دیوارچینی سنگی لازم به صورت کامل انجام شود.

آمویی خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از طرح هادی روستایی روستای ده‌پهن با کمک جهاد کشاورزی و دادگستری کرمانشاه در حال پیگیری است که با صدور حکم لازم این ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب خواهند شد که بعضا این ساختمان‌ها در نزدیکی رودخانه فصلی ایجاد شده‌اند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از