حالت تاریک
دور‌دور جوانان؛ دلهره این روزهای خانواده‌های سرپلی
تفریح با ارابه‌های مرگ؛تفریح با ارابه‌های مرگ؛

دور‌دور جوانان؛ دلهره این روزهای خانواده‌های سرپلی

به دنبال نبود تفریحات سالم در شهرستان‌های استان کرمانشاه از جمله سرپل‌ذهاب، شاهد دوردور‌ خودرویی جوانان هستیم که موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده است‌.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رشد و پیشرفت سریع جوامع و تفاوت علایق و سلیقه‌ها در جوانان و نوجوانان در کنارعدم پاسخ صحیح به هیجانات و شور و شوق جوانی باعث بروز رفتارهایی خطرآمیز از سوی جوانان می‌شود که گاهی اوقات این رفتارها علاوه بر سلب آسایش از مردم باعث سلب زندگی از افراد نیز می‌شود. 

کورس یا به اصطلاح جوانان دوردور در خیابان‌ها یکی از معضلاتی است که با پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی و تولید خودروهای پرسرعت به یکی از تفریحات جوانان در مناطق مختلف کشور تبدیل شده است تفریحی که علاوه بر سلب آسایش مردم گاهی اوقات باعث حوادث دل‌خراش و فوت افراد مختلفی می‌شود. 

خودرو یکی از وسایل پرکاربردی است که برای رفاه انسان و آسان شدن حمل و نقل تولید می‌شود اما استفاده ناصحیح از این وسیله آن را به ارابه مرگ تبدیل می‌کند. 

سرپل‌ذهاب نیز هم‌چون شهرهای دیگر کشور هر شب شاهد کورس‌های شبانه خودروها در خیابان‌های مختلف خود است که آسایش را از مردم شهر گرفته است. 

این تفریح خودرویی جوانان به معضلی خطرآفرین برای رانندگان و سرنشینان خودروها و عابران پیاده تبدیل شده که باید با فرهنگ‌سازی مناسب از بروز آن جلوگیری کرد. 

تبعیت از قوانین و توجه به علائم راهنمایی و رانندگی باید در جوانان نهادینه شود تا از کورس‌های شبانه خودرویی و بروز تصادفات دل‌خراش پیشگیری کرد. 

هیجانات و شور و شوق جوانی امروز به عامل توجیه‌کننده افرادی تبدیل شده که پا روی تمام قوانین گذاشته و در خیابان‌های شهر جولان می‌دهند و حضور در آن را برای خود افتخار و سرعت بیشتر را افتخاری بزرگ‌تر می‌دانند اما شور و شوق جوانی که در همه جوانان وجود دارد باید به‌صورت صحیح و مشروع به آن پاسخ داده شود و نباید عاملی برای قانون‌گریزی افراد باشد. 

کورس شبانه خودروها معضلی بزرگ برای آسایش مردم است 

مرزبان بساطی معاون امور عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار سرپل‌ذهاب در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مرصادنیوز؛ اظهارداشت: کورس شبانه خودرویی در خیابان‌های شهر معضلی است که آرامش را از مردم سلب کرده و حوادث تلخی را در شهرستان به‌وجود آورده است. 

وی افزود: وقوع یک تصادف دل‌خراش متاسفانه باعث فوت یک عابر پیاده شد که در بلوار راه کربلا یکی از همین خودروهایی که در کورس شبانه بود با وی تصادف کرد و متأسفانه جان خود را از دست داد. 

بساطی با تأکید بر لزوم برخورد قاطع با هنجارشکنان اذعان داشت: مراجع انتظامی و قضائی شهرستان به منظور حفظ سلامتی مردم به موضوع کورس‌های شبانه خودرویی ورود کرده‌اند و اقدامات خوبی نیز انجام گرفته است. 

معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب گفت:   وسائل نقلیه این افراد توقیف شده و به پارکینگ منتقل می‌شود و با رانندگان نیز برخورد قاطع صورت خواهد گرفت. 

وی در پایان افزود: تاکنون بیش از ۵۰ دستگاه خودرو مربوط به افراد متخلف و هنجارشکن با تلاش عوامل انتظامی و پلیس راهور توقیف شده و با حکم قضائی به پارکینگ منتقل شده است. 

وضع قوانین سختگیرانه و برخورد قاطعانه با هنحارشکنان خصوصاً در زمانی که فرد سابقه چنین رفتارهای هنجارشکنانه پرخطری را دارد سبب کاهش کورس‌های شبانه در خیابان‌های شهر خواهد شد لذا عوامل انتظامی و قضائی لازم است که در برخورد با این افراد نهایت سخت‌گیری را انجام دهند چون موجب حفظ سلامتی خود افراد و همچنین سایر مردم خواهد شد. 

۶۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت غیرمجاز در سرپل‌ذهاب توقیف شد

نوذر نظری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مرصادنیوز؛ اظهار داشت: با توجه به شکایات شهروندان سرپل‌ذهابی در رابطه با مزاحمت‌های شبانه برخی موتورسیکلت‌ها و خودروها برای مردم شهرستان، طی عملیاتی تعداد ۴۵ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و ۱۵ دستگاه خودرو دارای تغییرات در اصالت خودرو که به سرعت سرسام‌آور در حال حرکت بودند، توقیف و روانه پارکینگ شدند. 

فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب افزود: این تعداد خودرو و موتورسیکلت در قالب اجرای طرح امنیت محله‌محور در سرپل‌ذهاب شناسایی و توقیف شده است. 

وی در ادامه گفت: انجام حرکات نمایشی با خودرو و موتورسیکلت در خیابان‌ها و معابر عمومی تفریح نیست بلکه باعث ایجاد مزاحمت و خطر برای شهروندان می‌شود و با چنین افرادی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند و در آسایش و آرامش جامعه اخلال ایجاد می‌کنند، برابر قانون برخورد خواهد شد. 

رئیس پلیس شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: وسائل نقلیه فاقد پلاک یا پلاک مخدوش به پارکینگ انتقال داده شده و همه وسائل نقلیه توقیفی توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی ضمن اعمال قانون با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی داده شدند. 

نظری در پایان گفت: تهدید امنیت و آسایش مردم خط قرمز پلیس است که بر این اساس، برخورد با خودروها و موتورسواران متخلف از مطالبات جدی مردم بوده و پلیس نیز مکلف به اجرای قانون و تأمین آرامش و امنیت شهروندان است. 

ورود دستگاه قضائی به این موضوع و برخورد قاطعانه با هنجارشکنان می‌تواند پیامی برای همه جوانان و نوجوانان باشد که از تفریحات هنجارشکنانه و پرخطر که آسایش و آرامش مردم را سلب کرده و باعث فوت خود و سایر افراد می‌شود پرهیز کنند. 

برخورد قاطع با برگزاری رالی و کورس خودرویی شبانه در سرپل‌ذهاب 

فیضی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مرصادنیوز؛ اظهار داشت: برگزاری رالی و کورس خودرویی شبانه و حرکات نامتعارف باعث اخلال در نظم عمومی جامعه می‌شود که دستورات لازم برای برخورد با این موارد در شهر سرپل‌ذهاب صادر شده است. 

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: برخورد با این موارد، مطالبه عمومی مردم شهرستان است و همچنین باعث سلب آرامش شهروندان و بروز حوادثی برای عابران در سطح شهر شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا نیروی انتظامی موظف شده است که در برخورد با این‌گونه موارد خودرو آن‌ها توقیف و به مراجع قضائی معرفی شوند. 

دادستان شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: نظم، آرامش و آسایش جامعه خط قرمز دستگاه قضائی است و با کسانی که با اقدامات هنجارشکنانه بخواهند این آرامش را برهم بزنند قاطعانه برخورد خواهد شد. 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه، پاسخ دادن صحیح به شور و شوق جوانی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تفریحات سالم و خالی شدن هیجانات جوانان می‌تواند از برپایی کورس‌های شبانه خودرویی در خیابان‌های شهر جلوگیری کرده و به این سبب آسایش جامعه را برقرار و از بروز حوادث تلخ و دردناک پیشگیری کند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از