حالت تاریک
رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه:

زیرساخت‌های هنری کرمانشاه نیازمند توسعه است

زیرساخت‌های هنری کرمانشاه نیازمند توسعه است

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این استان هنرمندان برجسته بسیاری دارد گفت: زیرساخت‌های هنری کرمانشاه نیازمند توسعه و بروزرسانی است.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ افشین آزادی عصر امروز یک‌شنبه نوزدهم فروردین ماه در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: هنرمند باید نسبت به وقایع پیرامون خود متعهد باشد و در آثار خود ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به جامعه منتقل کند و صرفا به زیبایی هنری توجه نکند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: از سال ۹۷ با تغییر مدیریتی در حوزه هنری استان کرمانشاه با مشکلاتی اقتصادی، کرونا و... دست به گریبان بودیم که کشورمان و به تبع آن استان ما را با چالش‌هایی مواجه کرد.

آزادی تصریح کرد: اما با همکاری کارشناسان حوزه هنری استان توانستیم برنامه سه ساله را تدوین و اجرا کنیم که در مهرماه امسال به پایان می‌رسد و تاکنون ۷۰ درصد برنامه‌ها و اهداف محقق شده است و در پی بررسی نقاط ضعف و قوت هستیم تا در برنامه سه ساله آینده بتوانیم ریل‌گذاری مناسبی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نسبت به شناسایی استعدادهای هنری اقدام کرده‌ایم ادامه داد: علاوه بر استفاده از ظرفیت پیشکسوتان تربیت نسل جدید هنرمند متعهد را مد نظر قرار داده‌ایم و در این راستا رویدادهای مختلفی برگزار شده است.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه افزود: برگزاری رویداد تئاتر مسجد در ۴۰ مسجد استان، راه‌اندازی خانه سرود انقلاب اسلامی، در حوزه آفرینش ادبی و داستان نیز در حال فعالیت‌های خوبی هستیم و در حوزه ادبیات پایداری با استفاده از مردم مناطق مختلف و نویسندگان رویدادهایی را برای تولید محتوا برگزار کرده‌ایم و کتاب «میاندار» خاطرات سردار حاج محمد طالبی نیز چاپ و عرضه شده است.

آزادی خاطرنشان کرد: هر کجا نگاه هنرمندان را در امور اجتماعی و حتی سایر حوزه‌ها بروز دادیم رضایت‌مندی مردم را به همراه داشته که امسال محتوای بیلبوردهای شهری در شب‌های قدر و روز قدس از اشعار و پوسترهای هنرمندان کرمانشاهی با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه استفاده شد.

وی تأکید کرد: زیرساخت‌های هنری کرمانشاه که متعلق به حوزه هنری و سایر دستگاه‌ها است نیازمند بروزرسانی و توسعه است که‌ پردیس سینما پیروزی نیز در حال احیا است اما متاسفانه فرآیند صدور مجوز آن با وجود حضور سرمایه‌گذار با مشکلاتی مواجه شده است.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه بیان کرد: یکی از درخواست‌های اهالی فرهنگ و هنر افزایش دیدار و بیان نظرات تخصصی و کارشناسی است زیرا این هنرمندان آثار فاخری را تولید می‌کنند در رشته‌های مختلف و ادارات نیز اگر در مراسم‌های مختلف قصد تجلیل دارند می‌توانند از آثار هنرمندان کرمانشاهی استفاده کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از