حالت تاریک
مجری سد قشلاق مطرح کرد:

پرداخت خسارت ۱۰۵ هکتار از اراضی روستای کنگرشاه

پرداخت خسارت ۱۰۵ هکتار از اراضی روستای کنگرشاه

مجری سد قشلاق گفت: کل اشجار روستای کنگرشاه ۱۱۶ هکتار است که همگی کارشناسی و برآورد قیمت شده‌اند که خسارت حدود ۱۰۵ هکتار از این اراضی پرداخت شده است.

محسن حسین‌آبادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان بابت تملک به مردم در روستای کنگرشاه پرداخت شد و تا به حال در مجموع ۳۰۹ میلیارد تومان بابت خسارات پرداخت شده است.

مجری طرح سد قشلاق کرمانشاه افزود: از مجموع ۲۱۵ پلاک مسکونی خسارت ۱۲۰ پلاک پرداخت شده است.

 وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هکتار از خسارت اشجار باقی‌مانده، گفت: کل اشجار روستای کنگرشاه ۱۱۶ هکتار است که همگی کارشناسی و برآورد قیمت شده‌اند از این ۱۱۶ هکتار به حدود ۱۰۵ هکتار از این اراضی خسارت پرداخت شده است.

حسین‌آبادی خاطرنشان کرد: مبالغ پرداخت شده برای خسارت وارد شده به باغات، اشجار و محصولات باغی بوده و نه به زمین‌های باغی، زیرا بخش عمده‌ای از این اراضی اوقافی هستند.

وی افزود: اکثر منازل موجود در منطقه نیز اوقافی هستند ولی از آنجا که هزینه خسارات وارد شده به منازل مسکونی خیلی زیاد نیست سعی خواهد شد تا در این خصوص تمام هزینه‌های ناشی از خسارات به این منازل جبران و پرداخت شوند. 

حسین‌آبادی ادامه داد: از آنجا که اراضی کشاورزی و باغی اوقافی هستند مالکان آنها قادر به انتقال سند نیستند و ما نیز نمی‌توانیم هزینه‌های ناشی از خسارات وارد شده به آنها را پرداخت کنیم با این حال خسارت وارد شده به اشجار به آنها پرداخت خواهد شد. 

وی تصریح کرد: تا زمانی که مسأله تملک این اراضی حل نشود نمی‌توان فرآیند آبگیری سد را آغاز کرد زیرا ممکن است زمین یا زمین‌هایی در مسیر وجود داشته باشند که در اثر آبگیری سد موجب خسارت شوند از این رو باید پیش از آبگیری، تکلیف مالکیت اراضی و پرداخت خسارات به طور کامل مشخص و حل و فصل شود.

مجری سد قشلاق تصریح کرد: در این رابطه اعتبارات لازم باید تأمین شود تا مشکلات باقی‌مانده سریعاً مرتفع شوند متأسفانه این اعتبارات به صورت کامل در اختیار ما قرار نمی‌گیرند از این رو با برآورد سالانه مقدار اعتباری که در اختیار ما قرار می‌گیرد، تنها قسمتی از خسارات جبران و پرداخت می‌شود.

وی یادآوری کرد: با بهره‌برداری سد قشلاق بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی پایین‌دست سد آبگیری شده و از آب آن منتفع می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از