حالت تاریک
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه:

سطح ذخایر خونی کرمانشاه پایدار شد

سطح ذخایر خونی کرمانشاه پایدار شد

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه در روزهای گرم سال با کاهش اهداکننده مواجه هستیم، گفت: سطح ذخایر خونی کرمانشاه پایدار شد.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا و کاهش مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون میزان ذخایر خونی مرکز انتقال خون استان کرمانشاه کاهش یافته بود که با اعلام فراخوان خوشبختانه با مراجعه مردم ذخایر خونی افزایش پیدا کرد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ذخایر خونی مرکز انتقال خون استان کرمانشاه در سطح مطلوبی قرار دارد اما با توجه به اینکه برای تأمین نیازهای درمانی نیازمند اهدای خون مستمر هستیم باید این مهم را مورد توجه قرار دهیم.

میرزاده بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه ایام اربعین حسینی را در پیش است و نیاز مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی افزایش پیدا می‌کند و احتمال وقوع تصادفات وجود دارد، مرکز انتقال خون با نیاز بیشتری مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز همیشگی محسوب می‌شود و از اهداکنندگان تقاضا داریم به‌صورت مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کنند و بیشترین سهم اهداکنندگان را آقایان برعهده دارند و سهم بانوان از اهدای خون ۶ درصد است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: مرکز انتقال خون استان کرمانشاه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۹ در روزهای غیرتعطیل و در روزهای تعطیل از ساعت هشت صبح تا ۱۳ فعال است.

میرزاده با بیان اینکه اهدای خون باید به‌صورت مستمر انجام گیرد، خاطرنشان کرد: عمر فرآورده خونی پلاکت تنها سه روز است و برای تأمین نیاز مراکز درمانی و بیماران نیازمند باید اهداکنندگان مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه به تمام گروه‌های خونی نیازمند هستیم، افزود: برای تأمین فرآورده‌ خونی پلاکت نیازمند تمام گروه‌های خونی هستیم اما با توجه به اینکه گروه‌های خونی منفی در اورژانس استفاده بیشتری دارد از اهداکنندگان تقاضای اهدای خون داریم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از