حالت تاریک
معاون هنری‌سینمایی اداره ارشاد کرمانشاه خبر داد:

سال ۱۴۰۲ پررونق‌ترین سال سینما در سه‌دهه اخیر

سال ۱۴۰۲ پررونق‌ترین سال سینما در سه‌دهه اخیر

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال ۱۴۰۲ را به عنوان پررونق‌ترین سال سینما در سه دهه اخیر نام برد که این رونق به دلیل اکران فیلم‌هایی با مضامین طنز و کودک بوده است.

جمال برفی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: معتقدیم که بعد از کرونا سینما برای بازیابی حیات خود دورانی سینوسی را پشت سر گذاشته است، یعنی دورانی که هم با افت و هم با اوج مواجه بوده است.

 

وی گفت: بعضی از فیلم‌ها همچون فیلم‌های طنز کودک و فیلم‌هایی با مضامین دفاع مقدس وقتی که بر روی پرده می‌آیند استقبال از آنها اوج می‌گیرد اما فیلم‌هایی که از نظر ساختار و مضمون ضعیف هستند و مورد مطالبه مردم نیستند با استقبال کمتری مواجه می‌شوند.

 

معاون امور هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: وزیر ارشاداسلامی سال ۱۴۰۲ را به عنوان پررونق‌ترین سال سینما در سه دهه اخیر نام برد که این رونق به دلیل اکران فیلم‌هایی با مضامین طنز و کودک بوده است این فیلم‌ها توانستند فروش خوبی داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که در حال حاضر سینما در حال سپری کردن روزهای خوبی است، وزارت فرهنگ و ارشاد نیز برای استقبال بیشتر از سینما طرح نیم بها بودن بلیط را به دو روز در هفته افزایش داده است.

 

برفی ادامه داد: این طرح تا پایان سال ادامه دارد و هم اکنون روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بلیط سینماها نیم‌بها هستند و این طرح با استقبال خوبی روبرو شده است. 

 

وی تصریح کرد: تماشاگران امروز نسبت به گذشته بسیار متفاوت هستند آنها فیلم را تحلیل می‌کنند نقدهای وارد بر آن را می‌خوانند آن را مطالعه می‌کنند و دست به انتخاب می‌زنند یعنی کسی بی‌هدف و صرفاً برای دیدن یک فیلم به سینما نمی‌رود و تماشاگران حتماً با تحلیل با نقد و با مطالعه فیلم‌ها و سینما را انتخاب می‌کنند.

 

برفی خاطرنشان کرد: استقبال سینما به فاکتورهای متعددی همچون روزهای نیم بها، نوع فیلم در حال اکران، وضعیت اقتصادی مردم و سلیقه مردم بستگی دارد.

 

وی گفت: بعضی اوقات شاهد فیلم‌هایی هستیم که با استقبال بسیار بالایی مواجه می‌شوند و بعضی اوقات نیز با فیلم‌هایی روبرو می‌شویم که با کمترین استقبال مواجه می‌شوند. اما استقبال سینما در استان کرمانشاه نسبت به برخی از استان‌های دیگر بهتر است.

 

برفی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر چهار سینمای فرهنگ، آزادی، بیستون و پاز با تعداد یک‌هزار و ۲۴۷ صندلی در کرمانشاه فعال هستند.

 

وی با اشاره به اینکه هفت سینمای غیر فعال در استان وجود دارند، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ اسلام‌آبادغرب سینما غدیر با ۱۱۰ صندلی و در شهرستان پاوه سینما فرهنگ با ۱۸۰ صندلی فعال هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از