حالت تاریک
رئیس مرکز بهداشت هرسین خبر داد:

شناسایی ۴۵۰۰ بیمار در پویش ملی سلامت هرسین

شناسایی ۴۵۰۰ بیمار در پویش ملی سلامت هرسین

رئیس مرکز بهداشت هرسین گفت: تعداد ۳۰۰۷ نفر بیمار فشار خونی و تعداد ۱۵۱۸ نفر بیمار دیابتی در اجرای این طرح شناسایی شد که این افراد یا از بیماری خود اطلاع نداشتد و یا تحت پوشش سیستم‌های بهداشتی نبودند.

پرویز حسینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مرکز بهداشت شهرستان هرسین با تلاش‌های مستمر و طاقت‌فرسای کادر بهداشت در مدت محدود طرح از ۲۰ آبان‌ماه تا ۳۰ دی‌ماه درخصوص اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی، فراخوان جمعیت هدف و انجام غربالگری گروه سنی ۱۸ سال به بالا با اتکای به خداوند متعال و استفاده از ظرفیت‌های مرکز بهداشت اعم از نیروی انسانی، تجهیزات، مالی و مشارکت بین بخشی توانسته است تعداد ۲۷ هزار و ۳۷۹ نفر از گروه هدف در روستا و ۳۱ و هزار ۲۰ نفر در شهر را غربالگری کند به‌طوری‌که تقریباً ۱۰۰ درصد گروه هدف غربالگری شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین گفت: در این پویش قند خون، فشار خون، قد و وزن مراجعین اندازه‌گیری شد و هدف از اندازه‌گیری قند و فشار خون افراد بررسی وضعیت سلامت از نظر بیماری دیابت و بیماری فشار خون بالا بود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۳۰۰۷ نفر بیمار فشارخونی و تعداد ۱۵۱۸ نفر بیمار دیابتی در اجرای این طرح شناسایی شد که این افراد یا از بیماری خود اطلاع نداشتد و یا تحت پوشش سیستم‌های بهداشتی نبودند.

حسینی بیان داشت: در این طرح تعدادی هم در معرض خطر بیماری فشارخون و دیابت بودند که اگر آموزش‌های لازم درخصوص تغییر سبک زندگی خود را نبینند در آینده‌ای نزدیک بیماری فشارخون و دیابت آن‌ها بروز می‌کند که تعداد این افراد به‌عنوان پیش فشارخون ۳۸۲۴ و پیش دیابت ۱۸۳۳ نفر بود.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان هرسین تصریح کرد: این افراد درحال حاضر بیمار نیستند ولی اگر رژیم غذایی نامناسب و فعالیت بدنی ناکافی، مصرف الکل و دخانیات و استرس را در زندگی داشته باشند به گروه بیماران اضافه می‌شوند.

وی افزود: هدف از این طرح شناسایی افراد بیمار و در معرض خطر بیماری بود که با همکاری مراقبین سلامت بیماری خود را کنترل کرده و از سکته‌های مغزی و قلبی زودرس در بیماری فشارخون بالا و عوارض کلیوی، نابینایی و قطع پای دیابتی جلوگیری شود.

حسینی افزود: لازم است مردم برای حفظ سلامتی خود هر ماه به مراقبین سلامت در پایگاها مراجعه کرده و تحت مراقبت‌های ماهیانه و آموزش‌های لازم قرار بگیرند، هدف از این مراجعات کنترل بیماری احتمالی شما است به‌طوری‌که نحوه مصرف قرص، اندازه‌گیری قند و فشارخون و داشتن سبک زندگی سالم را به شما آموزش می‌دهد.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از