حالت تاریک
Image
Logo
شنبه, 14 مهر 1403
شهادت مرگ آگاهانه و با عزت است
فرماندار دالاهو:

شهادت مرگ آگاهانه و با عزت است

فرماندار دالاهو گفت: در اسلام، شرط اصلی برای شهادت، مرگ آگاهانه و کشته شدن در راه خداست.

مسعود محنتی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در اسلام، شرط اصلی برای شهادت، مرگ آگاهانه و کشته شدن در راه خداست، در اسلام شهدا از اجر و قرب والایی برخوردارند و کسانی هستند که ‌(عند ربهم یرزقون ) بوده و در نزد خدایشان روزی می‌خورند.

وی خاطرنشان کرد: شهید اگر در میدان جنگ کشته شود، نیازی به غسل ندارد و به محض داخل شدن به جرگه شهدا یکی از سه گروه مقربان در گاه خداوند می‌شود که نزد خداوند شفیع بوده و دیگران را شفاعت می‌کند.

 محنتی به خلقیات، خصایص و ویژگی‌های شهدا اشاره کرد و گفت: شهید دارای اخلاق و خصوصیاتی است که شایستگی کشته شدن در راه خداوند را پیدا می‌کند و آثار این خلقیات در جامعه تأثیر گذاشته و ماندگار خواهد بود.

وی عنوان کرد: اگر افراد جامعه خصوصیات رفتاری شهدا را الگو قرار دهند به سعادت خواهند رسید واین الگوی رفتاری اخلاقی مفهومی از فرهنگ شهادت را می‌رساند.

محنتی به تعریف فرهنگ شهدا پرداخت و گفت: فرهنگ شهدا عبارت است از مجموعه آگاهی‌ها، باورها، آداب، اعتقادات و اعمالی که موجب وصل انسان به عالی‌ترین و والاترین در وجه کمال یعنی مرگ آگاهانه در راه خدا می‌شود.

فرماندار دالاهو در ادامه تصریح کرد: یکی از راه‌های رسیدن به فیض عظیم شهادت شرکت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و کشته شدن در راه خداست شهادت هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به رضایت خداوند است.

وی در پایان گفت: راه شهدا یعنی سیر الی‌الله، معرفی اسلام راستین، پیاده‌سازی جامعه توحیدی، شناساندن ارزش‌های زیبای اسلامی و انسانی، تحقق تمدن اسلامی که اکنون در پیش روی جوانان است تا با فطرت خداجوی خود بصیرت و حقیقت‌خواهی ادامه‌دهنده این راه و پاسدار و حافظ خون‌های ارزشمند شهدا باشند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از