پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1402-10-11 11:46 - شماره خبر : 3611 0
امام جمعه هرسین مطرح کرد:

رابطه قلبی و عملی شهید سلیمانی با ولایت

امام جمعه هرسین گفت: شهید سلیمانی رابطه‌ای قلبی و عملی با ولایت فقیه داشت بطوریکه برای خود اعتبار و جایگاهی قائل نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: در اوصاف امیرالمومنین(ع) در تاریخ آمده در مقابل دشمنان چیزی به غیر از غضب و اقتدار در عین عقلانیت تمام نبود، اما در مواجه با ایتام و نیازمندان جامعه در نهایت تواضع و فروتنی است، برهمین اساس شمار انسان‌هایی که این دو ویژگی متضاد را در خود به عینیت رسانده باشند، اندک است.

امام جمعه هرسین گفت: حاج قاسم در مقابل دشمنانی که مدعی ابرقدرت در جهان هستند مقتدرانه آن‌ها را مورد خطاب خود قرار می‌دهد که: بیا! من حریف تو هستم! اما در دیدار با اهالی روستای محل تولد خود و یا در ملاقات با فرزندان شهدا در نهایت رأفت و فروتنی است.

وی خاطرنشان کرد: البته لازم به یادآوری است که محبت این مرد بزرگ منحصر به  هم‌وطنان و هم‌مسلکان خود نبود بلکه نسبت به پیروان سایر ادیان در عراق و سوریه، حتی آن‌ها که مسلمان و شیعه نبودند بذل توجه و محبت داشت.

رضایی افزود: سردار دل‌ها ثابت کرد می‌شود بر اساس آیات نورانی قرآن و بیانات ائمه معصومین(ع) در شخصیت خود این ویژگی را ایجاد کنیم که در مقابل دشمن در نهایت شدت و صلابت اما در برابر دوستان خدا، در نهایت تواضع و فروتنی و مهربانی باشیم.

امام جمعه هرسین تصریح کرد: به دلیل رشادت‌های خالصانه سردار سلیمانی حتی آن‌ها که دلداده نظام و اسلام هم نبودند در تشییع کم‌نظیر ایشان حضور یافتند و آن تشییع میلیونی را در تاریخ ثبت کردند.

وی افزود: پیروزی‌های چشمگیر سردار سلیمانی و شخصیت کم‌نظیر او از یک سو و اخلاص در راه خدا و از خودگذشتگی در راه احقاق حق و یاری مظلومین و مستضعفین از سوی دیگر موجب شد ایشان تبدیل به یک فرمانده شایسته و نماد آزادی‌خواهی و مبارز با استکبار جهانی شود.

رضایی گفت: در آخر هن در اثر استیصال شیطان بزرگ برخلاف تمامی قوانین  بین‌المللی و عرف دیپلماسی دست به این جنایت وحشیانه زدند غافل از اینکه نفوذ تفکر شهید سلیمانی بسیار فراگیرتر و عمیق‌تر است چنانچه این را به عینه در تمامی جبهه‌های مقاومت در برابر دنیای کفر مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی رابطه‌ای قلبی و عملی با ولایت فقیه داشت بطوری که برای خود اعتبار و جایگاهی قائل نبود، ایشان اعتقاد داشت که در قیامت از مؤمن درباره رابطه و عقیده‌اش نسبت به ولی فقیه سؤال می‌شود و این باور از بصیرت و درک ایشان از مقام ولایت و جایگاه آن در رهبری امور مسلمین و مقابله با دشمنان نشأت می‌گرفت.

رضایی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی یک ملت بود، وی به حق یک مکتب جهادی بود و چه زیبا رهبر معظم انقلاب فرمودند که «باید به چشم یک مکتب به او نگاه کرد».

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VdKvl
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار