پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-24 00:08 - شماره خبر : 9906 0
معراجی‌ها؛

مقامات دنیوی عاقبت طومارش به‌سر می‌آید

شهید مجتبی چقازردی در بخشی از وصیت‌نامه‌اش چنین نوشته‌ است: همه مقامات دنیوی عاقبت طومارش به سر خواهد آمد و بالاخره محدود و رفتنی است و تنها چیزی که می‌ماند ارزش‌های معنوی است؛ برادران و خواهرانم به سراغ این ارزش‌ها بروید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ مجتبی چقازردی در سال ۱۳۴۷ در خانواده‌‌ای مذهبی، متدین و معتقد به مبانی اسلامی در یکی از روستاهای اطراف کرمانشاه به نام چقازرد قدم بر پهنه هستی گذارد.

وی تحصیلات اولیه را در روستای چقازرد آغاز کرد و پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۳ به خاطر علاقه شدید به فراگیری علوم اسلامی و بنابر توصیه پدر بزرگوارش به سوی کسب علوم و معارف اسلامی روی آورد و در مدرسه علمیه امام صادق (ع) کرمانشاه مشغول به تحصیل شد.

او هم‌زمان با تحصیل در حوزه علمیه همگام با بسیجیان دلاور در صحنه‌های نبرد حضور می‌یافت، سرانجام عملیات غرورآفرین والفجر ۱۰ فرا رسید، عملیاتی که منجر به فتح شهر حلبچه عراق شد و به عنوان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی باقی ماند.

شهید مجتبی چقازردی از ستارگانی بود که در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۶۶ در این عملیات غروب کرد و شهد شیرین شهادت را عاشقانه سرکشید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

ازشهید چقازردی دو وصیت‌نامه به جای مانده در یکی از وصایا احساس خود را از شهادت چنین بیان می دارد: من به عنوان یک مسلمان و پیرو قرآن و راه الله در صحنه نبرد شرکت کردم و خیلی خوشحال هستم که خداوند مرا غرق به خون به سوی خود خواند.

و در قسمتی از وصیت‌نامه دیگرش می‌نگارد: همه مقامات دنیوی عاقبت طومارش به سر خواهد آمد و بالاخره محدود و رفتنی است و تنها چیزی که می‌ماند ارزش‌های معنوی است برادران و خواهرانم به سراغ این ارزش‌ها بروید.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VdjBl
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار