پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-03-31 09:02 - شماره خبر : 7635 0
کارشناس مسائل سیاسی:

شهید چمران استاد تراز انقلاب بود

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: بدون تردید شهید مصطفی چمران یک استاد تراز انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که در حوزه دانش و تخصص سرآمد بود و در حوزه معنوی نیز شخصی اهل تعبد بود.

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی«مرصاد»؛ اظهار داشت: شهید مصطفی چمران انسانی چند وجهی بود، ایشان یک شخصیت استثنایی در تاریخ معاصر ایران به شمار می‌آید.

این کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه افزود: شهید چمران نخبه علمی بود و از دانشگاه بریکلی در رشته فیزیک پلاسما فارغ‌التحصیل شده بود. 

وی ادامه داد: در زمان تحصیل و پس از فارغ‌التحصیلی مسئولان آن دانشگاه و برخی دانشگاه‌های دیگر از ایشان دعوت کردند تا به عنوان استاد در دانشگاه‌هایشان مشغول به‌کار شود اما ایشان با وجود نبوغی که داشت و می‌توانست جایگاه دنیوی خاصی برای خود رقم بزند بر اساس اعتقادات و احساس مسئولیتش نسبت به جهان اسلام به تمام امکانات فوق‌العاده دنیوی پشت پا زد و به سراغ شیعیان مظلوم و کودکان محروم لبنان رفت تا باری از دوش آنها بردارد و در آن شرایط سخت به آنها کمک کند. 

شفیعی خاطرنشان کرد: شهید چمران در لبنان منشأ خدمات بسیاری شد با پیروزی انقلاب اسلامی این شهید جلیل‌القدر به ایران آمد و در مسئولیت‌های مختلف ادای دین کرد با شروع جنگ تحمیلی با تشکیل گروه‌های نامنظم به جبهه‌ها شتافت و کلاس درس و محصول نخبگی خود را در دانشگاه جنگ به ثمر رساند. 

وی ادامه داد: شهید چمران مانند یک نظامی که در دانشگاه‌های افسری آموزش دیده باشد جنگ را مدیریت کرد تا سرانجام در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ به شهادت رسید.

 شفیعی افزود: بدون تردید شهید دکتر مصطفی چمران یک استاد تراز انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که در حوزه دانش و تخصص سرآمد بود و در حوزه معنوی نیز شخصی اهل تعبد بود. 

وی گفت: دکتر چمران عارفی بود که خدا را به خوبی شناخته بود و از نظر عرفان مراحلی را طی کرده بود که شاید خیلی از انسان‌ها با عبادات چندین دهه نیز نمی‌توانستند به آن مقام و منزلت دست پیدا کنند، ایشان در رساندن علم به مقام عمل یکه‌تاز بود.

شفیعی اذعان داشت: ایشان شخصی مسئولیت‌پذیر بود و در قبال جامعه اسلامی احساس مسئولیت می‌کرد، برای شهید چمران پست و مقام مطرح نبود، در هر جایی اعم از نخست‌وزیری وزارت دفاع دانشگاه و جبهه‌های جنگ آنچه برای او اهمیت داشت انجام رسالت خود به نحو احسن بود. 

وی ادامه داد: شهید چمران الگویی تمام‌عیار برای همه کسانی است که می‌خواهند در تراز انقلاب اسلامی باشند، با توجه به شایستگی‌ها و شخصیت ویژه شهید چمران سالگرد شهادت ایشان با نام بسیج اساتید نام‌گذاری شده است تا اساتید ما در دانشگاه‌ها شهید چمران را الگوی خود قرار دهند.

شفیعی با بیان اینکه شهید چمران در زمان خود خدمات زیادی به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه داد، افزود: اساتیدی که می‌خواهند ایشان را الگوی خود قرار دهند باید اهل دانش، فرزانگی، عمل تقوا، ادای تکلیف و احساس مسئولیت باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اساتید دانشگاه‌ها راه، روش و منش دکتر چمران را الگوی خود قرار دهند و بتوانند در مسیری که شهید چمران قدم برداشت گام بردارند بدون تردید می‌توانند در حوزه‌های مختلف دانشگاه و کشور را به بالاترین مراتب پیش ببرند.

شفیعی گفت: با توجه به نام‌گذاری مبارک روز شهادت شهید چمران با نام بسیج اساتید امید است که تمام اساتید ایران اسلامی بتوانند راه و منش شهید چمران را در عرصه‌های مختلف ادامه دهند و در پرتو مجاهدت‌های علمی و عملی خود شاهد ایرانی مستقل، آباد، آزاد و پیشرفته در تمام حوزه‌ها و به ویژه حوزه‌های علمی باشیم.

انتهای خبر/

 

https://mersadnews.ir/short/VJOgq
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار