حالت تاریک
کاندیدای مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

صنعتی‌شدن تنها راه برون‌رفت کرمانشاه از مشکلات موجود

صنعتی‌شدن تنها راه برون‌رفت کرمانشاه از مشکلات موجود

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ارائه مهم‌ترین چالش‌های شهرستان سنقر، گفت: امیدواریم بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم چرا که ما برای برون رفت از مشکلات راهی به‌غیر از صنعتی شدن نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در بحث‌عدم شرکت در انتخابات همه آحاد مردم باید بدانند که یک دشمن مشترک به اسم استکبار جهانی داریم که در رأس آن آمریکای جنایتکار قرار دارد که مسبب ناکارآمدی برخی از سیاست‌ها وعدم پیشرفت‌های کشور شده است. 

وی عنوان کرد: امروز برای اینکه مردم وحدت و اقتدارشان را نشان دهند و اقتدار نظام اسلامی را در چانه‌زنی با دنیا ثابت کنند، مشارکت و حضورشان پای صندوق‌های رأی تعیین‌کننده و وحدت‌بخش است در واقع این موضوع شرایطی را برای ما فراهم می‌کند که کسی جرأت بد نگاه کردن به این مرز و بوم را نداشته باشد. 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در رابطه با هم‌افزایی مجمع نمایندگان استان، گفت: مجمع نمایندگان اگر یک ید واحده باشند کارهای بزرگی را می‌توانند انجام دهند، لذا اگر مردم بر اساس یک گفتمان مشخص نمایندگان خود را انتخاب کنند هم‌افزایی بیشتری را به وجود خواهند آورد که امور استان بهتر از قبل پیش برود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا با ارائه مهم‌ترین چالش‌های شهرستان سنقر، اذعان کرد: بیکاری اولین چالش جدی چه در شهرستان سنقروکلیایی و چه در استان کرمانشاه است، لذا موضوع بیکاری با ظرفیت و قابلیت‌هایی که استان در حوزه‌های کشاورزی، صنایع و معادن و گردشگری دارد باید حل شود که امیدواریم بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم چرا که ما برای برون رفت از مشکلات راهی به‌غیر از صنعتی شدن نداریم. 

وی در راستای نقش نمایندگان در رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: همه مشکلات جامعه به یک کلمه بر می‌گردد و آن هم اشتغال است که البته وظیفه ما این است که در این مسیر تلاش کرده و اشتغال‌زایی کنیم چرا که با ایجاد اشتغال، همه مشکلات حل خواهد شد. 

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا ما در جامعه ام‌الفسادی به نام بیکاری داریم که اگر این حل شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد که در این عرصه علاوه بر تمهیدات دولت، باید به بخش خصوصی نیز بها داده شود و به آن‌ها هم اجازه نقش‌آفرینی داده شود. 

وی در خصوص پالایشگاه آناهیتا، عنوان کرد: پروژه پالایشگاه آناهیتا پروژه بسیار بزرگی است و نیازمند تخصیص مبلغ بسیار بالایی برای راه‌اندازی است که همه ما باید در این راستا تلاش کنیم البته قرارگاه خاتم‌الانبیا که متولی این پروژه است به میزان کافی سرمایه ندارد و حتی بخشی از مطالبات را دولت پرداخت نکرده که پروژه را دچار مشکلاتی کرده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا در ادامه با اشاره به مشکل فرودگاه استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی جلساتی با مسئولان سازمان هواپیمایی کشور صورت گرفته و مباحث بسیاری توسط نمایندگان استان ارائه شده است و با توجه به صحبت‌های صورت گرفته امیدواریم تا خردادماه براساس نگاه‌های کارشناسی که وجود دارد بسیاری از مشکلات فرودگاه حل شود. 

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی درباره مبحث راه‌آهن استان نیز، بیان کرد: در این راستا نمایندگان استان جلسات متعددی با وزیر راه با حضور استاندار محترم داشتند که نگاه بر این است گام موثری در این راستا برداشته شود اما میزان تخصیص اعتباری که مدنظر قرار گرفته بسیار کم است. 

وی در ادامه افزود: گرچه راه‌آهن برای ما استراتژیک است و زمانی که به خسروی وصل شود می‌تواند یک کریدور ریلی برای استان کرمانشاه ایجاد کند که برای استان منافع بسیاری را به دنبال دارد، اما متأسفانه در حال حاضر به میزان کافی اعتبار وجود ندارد و طرح به کندی در حال انجام است. 

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا در توصیه به کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: افراد باید واقع‌نگر باشند چراکه اعتبارات دولتی که در مجلس مصوب می‌شود  محدود است، پس عزیزان نباید وعده‌ای دهند که نتوانند آن را اجرا کنند؛ موضوع دیگر این است که در کارهای که در اختیار نماینده نیست وعده‌ای داده نشود و مطالبات را در سطح شهرستان و استان بیان کنند چون برخی از موضوعات خارج از اختیارات استان و شهرستان است و نباید وعده‌ای داده شود که منجر به ناامیدی مردم شود. 

نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: ما باید مردم را به سمتی ببریم که برای طرح، کار نماینده قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است، فرهنگ‌سازی شود مطالبات مردم از نمایندگان نیز کمتر خواهد شد پس می‌طلبد که ساختار فرهنگی ما در این زمینه تغییر کند چرا که امروز مردم از نمایندگان کار اجرایی می‌خواهند درحالی که وظیفه نماینده نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا در رابطه با دستاوردهای مجلس یازدهم، اظهار داشت: مجلس یازدهم همان‌طور که مقام معظم رهبری لقب انقلابی به آن دادند نسبت به سایر مجلس‌های قبل متمایز است و با توجه به منویات معظم‌له این مجلس درست بر روی ریل حرکت کرده از جمله قانون جهش مسکن، اصلاح نظام بانکداری، قانون تعالی جمعیت و حمایت از خانواده، اعطای تسهیلات به جوان و واحدهای صنعتی، حمایت از دانش‌بنیان‌ها و… دقیقا مجلس در موضوعات روز جامعه ورود کرده و تلاش کرده است مشکلات را برطرف کند، گرچه موضوعات دیگری نیز وجود دارد که فرصت نشد مجلس یازدهم به آن‌ها بپردازد. 

وی در پایان برای انتخاب افراد اصلح به مردم توصیه کرد و گفت: مردم همواره پای کار انقلاب بوده و هستند و تبلیغات سو دشمنان نیز نمی‌تواند مردم را از نظام جدا کند، شاید در برخی موارد مردم گله‌مندی‌های دارند و قطعا حق با مردم است به دلیل اینکه امروزه مشکلات معیشتی و اقتصادی عده بسیاری را کلافه و سفره مردم را کوچک کرده است، اما خدارا شکر مردم پای انقلاب ایستادند و باز هم می‌ایستند و خواهید دید که در ۱۱ اسفندماه با مشارکت بالای مردم دنیا مات و مبهوت خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که حائز اهمیت است و باید به آن توجه ویژه داشت، انتخاب افراد اصلح است یعنی کسی که با قانون‌گذاری آشناست، شرایط کشور و شرایط بودجه‌ها و ردیف‌ها را می‌داند و بتواند به مردم بدون وعده خدمت کند و رأی آن رأی سالمی باشد و قطعا مجلس آینده مجلس پر باری خواهد بود که بتواند گرهی از مشکلات جامعه باز کند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از