حالت تاریک

ضربه‌های جبران‌ناپذیر قطعی برق بر صنایع کرمانشاه

ضربه‌های جبران‌ناپذیر قطعی برق بر صنایع کرمانشاه

بر اساس اطلاعات موجود، میزان برق تولیدی در استان کرمانشاه چیزی در حدود سه برابر میزان برق مصرفی استان است اما در این ایام تابستان اغلب صنایع این دیار دچار مشکل قطعی مکرر برق شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بر اساس اطلاعات موجود، میزان برق تولیدی در استان کرمانشاه چیزی در حدود سه برابر میزان برق مصرفی استان است اما در این ایام تابستان اغلب صنایع این دیار دچار مشکل قطعی مکرر برق شده و در طول هفته دو روز کامل را بدون برق هستند و در واقع این شرایط ظلمی به این استان است که با وجود دارا بودن برق کافی اما صاحبان صنایع آن باید در تعطیلی و خاموشی به سر برند. 

این شرایط و وضعیت بحران زده برق صنعت سیمان را دچار بحران کرده و با کاهش تولید قیمت آن را تا سه برابر افزایش داده است. 

مسئولان استان باید پاسخ دهند که چرا وقتی تولید برق استان بیش از میزان مصرف برق‌مان است، باید دچار خاموشی و قطعی مکرر برق صنایع باشیم؟ 

مگر نه اینکه چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است! 

آیا این پاسخ منطقی و پذیرفتنی است که برق تولیدی استان که منابع آبی این استان را هدر می‌دهد به مصرف دیگر استان‌های کشور برسد و خود کرمانشاهیان و صاحبان صنایع آن هیچ بهره‌ای از برق تولیدی کرمانشاه نبرند؟! 

انتظاری که از مسئولان استان می‌رود این است که با انجام رایزنی‌های متعدد، قبل از وارد کردن برق تولیدی استان به شبکه سراسری، میزان برق مورد نیاز استان به ویژه برق مورد نیاز صنایع را تأمین و مازاد آن را وارد شبکه سراسری و به دیگر استان‌ها ارسال شود؛ چراکه استانی همچون کرمانشاه که از بیکاری رنج می‌برد و صنایع حداقلی دارد نباید بگذاریم صنایع آن به دلیل قطعی مکرر برق به مرز تعطیلی کشیده شده و در نهایت تعداد اندک کارگران و شاغلان صنایع آن یکی پس از دیگری از کار بیکار شوند.

منبع: روزنامه باختر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از