حالت تاریک
نماینده مردم سرپل‌ذهاب مطرح کرد:

ضرورت بازسازی مناطق خالی از سکنه سرپل‌ذهاب

ضرورت بازسازی مناطق خالی از سکنه سرپل‌ذهاب

نماینده مردم سرپل‌ذهاب گفت: ما از وزارت راه و شهرسازی درخواست داریم که برای بازسازی روستاها و شهرهایی که در زمان جنگ تحمیلی خالی از سکنه شده‌اند اقدام کند زیرا مردم ساکن این روستا و شهرها اکنون آماده برگشت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ فتح‌الله حسینی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سرپل‌ذهاب با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: ما برای نوکری و خدمت به مردم آمده‌ایم و شیعه و سنی و اهل حق برای ما فرقی ندارد و من نماینده تمام مردم هستم.

وی افزود: بنده از روز بعد از انتخابات مجلس تا امروز بیش از ۱۷ دیدار با وزرای مختلف و معاونان رئیس جمهور داشته تا مشکلات و مسائل مردم حوزه انتخابیه را بررسی کرده و دستورات لازم را برای رفع مشکلات مردم کسب کنم.

حسینی تصریح کرد: مردم امروز حساس شده‌اند وقتی می‌بینند بعد از برگزاری این همه جلسات مشکلات آنها برطرف نمی‌شود، به ما معترض هستند.

وی یکی از مشکلات شهرستان را عدم بازسازی روستاهای خالی از سکنه دانست و افزود: ما از وزارت راه و شهرسازی درخواست داریم که برای بازسازی روستاها و شهرهایی که در زمان جنگ تحمیلی خالی از سکنه شده‌اند اقدام کند زیرا مردم ساکن این روستا و شهرها اکنون آماده برگشت هستند.

این نماینده مجلس گفت: امروز تمام شهرهای استان کرمانشاه دارای بافت فرسوده هستند و انتظار داریم که وزارت راه و شهرسازی از تمام شهرها بازدید کرده و نسبت به بازسازی بافت‌های فرسوده اقدام کند.


بازسازی سرپل‌ذهاب هنوز ادامه دارد

صدرالله بابلی؛ فرماندار سرپل‌ذهاب نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت: سرپل‌ذهاب مردمانی وفادار به نظام و انقلاب دارد و گواه آن تقدیم ۸۵۰ شهید بومی شهرستان است.

وی افزود: هر نقطه از شهر جای پای شهدای گران‌قدر دفاع مقدس است که در این شهر حضور یافته و جان خود را فدای نظام و انقلاب و اسلام کردند.

بابلی خاطرنشان کرد: سرپل‌ذهاب یک‌بار در زمان جنگ تحمیلی و یک‌بار هم در زلزله سال ۹۶ تخریب شد و بازسازی آن هنوز هم کامل نشده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: ردیف اعتباری بودجه بازسازی زلزله برابر شتاب‌زدگی و تعجیل دولت وقت در اعلام پایان بازسازی از بودجه کشور حذف شد و امروز سرپل‌ذهاب با مشکلات عدیده‌ای که دارد، تنها مانده است.

بابلی افزود: در حوزه راه و شهرسازی علاوه بر وجود بافت‌های فرسوده که نیازمند بازسازی و نوسازی است زیرساخت آسفالت برخی از محلات هم تخریب شده و برخی از محلات از جمله شهرک‌های الحاقی هنوز کوچه‌ها و محلات خاکی دارد که نیازمند آسفالت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح تفصیلی سال ۹۲ تعداد هفت محله در شهر به‌عنوان بافت فرسوده معرفی شد که در زلزله سال ۹۶ بیشتر این محلات تخریب و بازسازی شد و نقاط باقی‌مانده نیز باید نوسازی و مقاوم‌سازی شوند.

بابلی با بیان اینکه مردم شایسته بهترین خدمات هستند، اذعان داشت: ما باید به هویت تاریخی و فرهنگی مردم و منزلت اجتماعی آنها  توجه کنیم امروز بسیاری از وضعیت‌ها در شأن مردم نیست و باید برای رفع مشکلات آنها تلاش جهادی صورت گیرد.

فرماندار سرپل‌ذهاب تاکید کرد: ما اگر خدمات و امکانات را برای مردم شهرستان  فراهم کنیم مهاجرت مردم به مرکز استان اتفاق نخواهد افتاد و مرزها خالی نخواهند شد.

وی در پایان افزود: آسفالت محلات و کوچه‌های شهر سرپل‌ذهاب نزدیک به ۸۰۰ تن قیر رایگان نیاز دارد که امیدواریم در کارگروه مربوطه توجه ویژه‌ای به این شهرستان جنگ‌زده و زلزله‌زده شود.

در این جلسه شهرداران شهرستان‌های گیلانغرب و قصرشیرین نیز به بیان مشکلات این شهرها پرداخته و درخواست‌های خود را از معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کردند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از