حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

طرح «باک پُر» مانع از قاچاق‌ سوخت‌می‌شود

طرح «باک پُر» مانع از قاچاق‌ سوخت‌می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: اجرای موفق طرح «باک پُر» می‌تواند به قطع قاچاق سوخت و تبادلات قانون‌مند و اثرگذار اقتصادی بیانجامد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی عصر امروز در بازدید از مرز پرویزخان، اظهار داشت: حضور معاون امور اقتصادی وزیر کشور در استان به‌دنبال پیگیری اهداف اقتصادی دولت حضرت آیت‌الله رئیسی است که به لطف الهی یکی از ابعاد رشد اقتصادی فعالیت بهتر و تاثیرگذارتر مرزهای استان است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به موازات کارهای اجرایی ایجابی در مرز باید آسیب‌زدایی‌هایی هم صورت گیرد، افزود: یکی از آسیب‌هایی که در مرز داشته‌ایم برای سال‌ها بحث قاچاق سوخت بوده است.

وی گفت: با توجه به مصوبات خوبی که در استان و شهرستان برای ساماندهی مرز و جلوگیری از قاچاق سوخت صورت گرفته در طی دو ماه گذشته اقدامات متعددی در سطوح مختلف انجام گرفته که این اقدامات هم در بخش توزیع و هم انتقال فضای خروجی مرز بوده است.

صحرایی ادامه داد: خروجی مرز امروز وضع بسیار با ثبات و مستحکمی پیدا کرده اما اقدامات بیشتری در این زمینه باید انجام گیرد که یکی از اقدامات طرح تردد با باک پر است که این کار خود نیازمند یک سری لوازم و تجهیزات است.

وی گفت: قسمتی از بازدیدی که وزیر محترم هم اکنون از دو سوی مرز داشتند در راستای تحقق همین طرح بوده است‌ ما باید در هر دو طرف مقدمات سوخت‌گیری راحت و روان را برای کامیون‌داران فراهم کنیم تا طرح «باک پُر» بتواند به موفقیت برسد و در نهایت به قطع قاچاق سوخت و تبادلات قانون‌مند و اثرگذار اقتصادی بیانجامد.

صحرایی با بیان اینکه باید به همه اقداماتی که در مرز انجام می‌شود با دید ترکیبی نگریسته شود، ادامه داد: به‌حمدالله فرصت بسیار خوب اربعین یکی از مزیت‌های استان کرمانشاه است لذا کاری که در مرز صورت می‌گیرد هم باید قابلیت اجرا برای اربعین را داشته باشد و هم بتوان بقیه فصول سال از آن بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا یکی از مهم‌ترین اقدامات جداسازی مسیرهای مسافری و تردد کالا و ترانزیت در هر دو پایانه است که این طرح در مراحل خوب اجرایی قرار دارد به موازات این طرح‌ها کارهای خوب دیگری نیز در حال اجرا است که از آن جمله می‌توان به توسعه پارکینگ‌ها و آماده‌سازی آنها در سطح قابل قبول اشاره کرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ترمیم جاده‌ها به‌طور مداوم و بی‌وقفه در حال اجرا است، گفت: انشاالله در نیمه اول سال آینده سایر نقاط حادثه خیز جاده‌ای نیز اصلاح و رفع اشکال خواهد شد که هم برای مسافران و زائران جاده‌های مناسب و ایمنی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه کرمانشاه نیز به لطف الهی با سرعت قابل قبولی در مراحل اجرایی قرار دارد که امیدواریم این ظرفیت نیز در سال آینده در خدمت تردد زائران عزیز اربعین و گردشگران محترم قرار گیرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از