حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
طلاق زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است
فرماندار پاوه:

طلاق زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است

فرماندار شهرستان پاوه گفت: طلاق زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سطوح فردی و اجتماعی است لذا طلاق آثار منفی بر فرد، خانواده، فرزندان، جامعه و اطرافیان دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علیرضا حیدری ظهر امروز دوشنبه در نشست کمیته امور جوانان شهرستان پاوه با موضوع آسیب‌ اجتماعی طلاق با بیان اینکه این موضوع دغدغه و نگرانی همه مردم و مسئولان است، اظهار داشت: افزایش آمار طلاق و به‌وجود آمدن مشکلات و آسیب‌های بعد از آن برای جامعه و جوانان ما نگران‌کننده است برهمین مبنا تلاش ما باید در راستای آموزش‌های لازم قبل و بعد از ازدواج باشد. 

فرماندار پاوه افزود: آسیب‌هایی که معضل طلاق می‌تواند برای جامعه داشته باشد، بسیار شدید است و به‌نوعی با یک طلاق، عرش الهی به لرزه در خواهد آمد.

حیدری گفت: دین اسلام دین رأفت، مهربانی، محبت، ساده‌زیستی و تکریم خانواده است و  لذا تشکیل و تحکیم خانواده مورد تأکيد دین اسلام است.

وی ادامه داد: بالا بودن آمار قبولی دانش‌آموزان این شهرستان در کنکور سراسری در سال‌های اخیر و خصوصاً امسال نشان‌دهنده اهمیت خانواده و دانش‌آموزان به مسائل فرهنگی و کسب مدارج علمی بالا است و فرزندان این منطقه پس از رسیدن به مقاطع مهم علمی و شغلی برای خدمت به‌ هم‌نوعان خود در منطقه باز می‌گردند که نشان از عشق و علاقه به شهر و دیار خود دارد.

فرماندار پاوه با تأکید بر ضرورت بررسی آسیب اجتماعی طلاق به صورت دقیق در شهرستان گفت: طلاق زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سطوح فردی و اجتماعی است لذا طلاق آثار منفی بر فرد، خانواده، فرزندان، جامعه و اطرافیان دارد و گاهی موجب حقارت و افسردگی در آن‌ها می‌شود.

حیدری تصریح کرد: در این نشست از آمار افزایشی یا کاهشی طلاق و ازدواج صحبت شد اما ما تجزیه و تحلیل درستی از عوامل اصلی طلاق در شهرستان نداریم، لذا متغیرهای تأثیرگذار در ایجاد طلاق باید شناخته شود تا با توجه به آن بتوانیم برنامه‌هایی متناسب با آن تهیه کنیم. 

فرماندار پاوه ادامه داد: دقت در انتخاب همسر بر اساس آموزه‌های دینی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود از قبیل مشورت با پدر و مادر در انتخاب همسر ایده آل، استفاده از ظرفیت بزرگان دینی از جمله ائمه جمعه و جماعات و مشاوره خانواده، مشاوره قبل از ازدواج، مداخله و مراقبت والدین از فرزندان در شرف ازدواج و یا زوج‌های جوان و سوق‌دهی آن‌ها به سمت برنامه‌های کنترل تنش و کاهش آسیب اجتماعی در خانواده و نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خانواده‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارت زندگی می‌تواند در کاهش طلاق جامعه مؤثر باشد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از