حالت تاریک
چهارشنبه, 13 فروردین 1404
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه اطلاع رسانی مرصاد هستید؟
تکمیل ظرفیت ۹۰ درصدی هتل‌های کرمانشاه
رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه مطرح کرد:

تکمیل ظرفیت ۹۰ درصدی هتل‌های کرمانشاه

رئیس اتحادیه هتل‌داران استان کرمانشاه از میزان بالای ظرفیت اشغال هتل‌های این استان در برخی شب‌ها خبر داد و گفت: هتل‌های استاندارد، به‌ویژه هتل‌های چهار و پنج ستاره، میزبان مسافران زیادی بوده‌اند.

سیروس گل‌عنبر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به وضعیت اقامت در هتل‌های کرمانشاه اظهار داشت: در برخی شب‌ها، ظرفیت هتل‌های چهار و پنج ستاره به بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد رسید و حتی در مواردی برخی هتل‌ها به ظرفیت کامل نزدیک شدند.

رئیس اتحادیه هتل‌داران کرمانشاه افزود: هتل‌های استاندارد، به دلیل ارائه خدمات بهتر، مورد استقبال بیشتری قرار گرفتند. همچنین، برخی هتل‌های دیگر که در نقاط مختلف شهر پراکنده بودند، نیز وضعیت مطلوبی داشتند و درصد اشغال بالایی را تجربه کردند.

وی درباره افزایش میزان اقامت در هتل‌های این استان خاطرنشان کرد: در مقایسه با سال گذشته، امسال وضعیت اسکان مسافران بسیار بهتر بود. 

گل‌عنبر تصریح کرد: تعداد زیادی از مسافران در هتل‌ها و مهمان‌پذیرها اقامت داشته باشند به‌ویژه خانه‌های معلم که سهم زیادی در اسکان مسافران داشتند و به‌عنوان گروهی منظم، در هتل‌ها اقامت داشتند.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل میراث فرهنگی و معاونت گردشگری در این ایام افزود: همکاران ما در این اداره با برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسب، در ارتباط مستمر با هتل‌ها و مهمان‌پذیرها بودند. ظرفیت‌های خالی اقامتگاه‌ها به اطلاع آن‌ها رسانده می‌شد و این نهادها در هدایت مسافران به اماکن اقامتی نقش مؤثری ایفا کردند.

گل‌عنبر در ادامه گفت: ما یک کانال ارتباطی در اتحادیه هتل‌داران داریم که از طریق آن، مسئولان میراث فرهنگی به‌صورت لحظه‌ای ظرفیت‌های خالی را دریافت و مسافران را به این هتل‌ها معرفی می‌کردند. این اقدام باعث شد که هیچ مسافری در سطح شهر بدون مکان اقامت نباشد.

رئیس اتحادیه هتل‌داران استان کرمانشاه درباره افزایش قیمت‌ها در هتل‌های این استان نیز توضیح داد: افزایش قیمت‌ها طبق نرخ‌های مصوب بوده و تخلفات خاصی در این زمینه گزارش نشده است. تخلفات جزئی که مشاهده شد، از طریق سامانه میراث فرهنگی بررسی و حل شد. خوشبختانه، با همکاری همکاران ما در هتل‌ها، نرخ‌های مصوب رعایت شد و تخلفات مهمی در این زمینه رخ نداد.

وی در پایان ضمن تقدیر از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: تمام شکایات مسافران در اسرع وقت بررسی شده و پاسخ‌های لازم داده شده است. خوشبختانه مشکل جدی در این زمینه نداشتیم و از همه همکاران خود بابت رعایت نرخ‌ها و ضوابط قانونی قدردانی می‌کنم.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!