حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

عدم تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه خسروی خسران است

عدم تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه خسروی خسران است

استاندار کرمانشاه گفت: تاخیر در تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی ضررهای ملی و استانی در پی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، محمدطیب صحرایی امروز پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور برگزار شد، خواستار تسریع در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه شد.

وی افزود: حمل و نقل در بخش ریلی، هوایی و زمینی به اقدامات بیشتری نیاز دارد که در این میان تکمیل راه‌آهن کرمانشاه به خسروی در اولویت قرار دارد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: هر روز تاخیر در تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی ضرری جدی برای استان کرمانشاه و همچنین در سطح ملی و بین‌المللی در پی دارد.

صحرایی با اشاره به جایگاه راهبردی کرمانشاه، گفت: طی ماه‌های اخیر ۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان بهسازی شده با این حال باز هم باید وضعیت آن بهبود یابد.

وی افزود: پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی به‌نام امام راحل قرار است جایگزین دو بیمارستان فرسوده کرمانشاه شود که موقعیت مناسبی از نظر گردشگری سلامت و ارائه خدمات به مردم استان دارد.

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به تنش آبی موجود در ۵۰۰ روستای استان به‌ویژه در غرب شهر کرمانشاه، تکمیل سامانه‌های گرمسیری و سردسیری در راستای تأمین امنیت پایدار غذایی، اجتماعی و سیاسی این اقلیم حائز اهمیت است.

صحرایی با انتقاد از آمار بالای حاشیه‌نشینی در کرمانشاه، گفت: کرمانشاه وارث سبک اشتباه بودجه‌نویسی در مباحث فرهنگی و اجتماعی است به‌گونه‌ای که بودجه پاسخ‌گوی این بخش‌ها نیست درحالی که توجه به این بخش‌ها پیامدهای مثبتی به‌همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از