حالت تاریک

عقب‌نشینی اشغالگران از مجتمع شفاء

عقب‌نشینی اشغالگران از مجتمع شفاء

منابع رسانه‌ای با اعلام اینکه نیروهای ارتش اشغالگر بعد از ۲ هفته وحشیگری در مجتمع پزشکی الشفاء غزه و منطقه اطراف آن از این بیمارستان عقب‌نشینی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، به نقل از تسنیم، نیروهای ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی سپیده دم امروز دوشنبه بعد از گذشت بیش از 2 هفته از حملات وحشیانه خود به مجتمع پزشکی شفاء در شهر غزه، به طور کامل از این بیمارستان و محیط اطراف آن عقب‌نشینی کردند.

نیروهای اشغالگر بعد از عقب‌نشینی از این بیمارستان به سمت جنوب حرکت کردند؛ جایی که اردوگاه ارتش صهیونیستی در منطقه‌ای بین محله شیخ عجلین و تل الهوی برپا شده و تانک‌ها و بولدوزرهای این ارتش در آنجا هستند.

خبرنگار الجزیره به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که این عقب‌نشینی ناگهانی نیروهای صهیونیستی از بیمارستان شفاء هم‌زمان با شلیک گلوله‌های تانک به سمت ساختمان‌های مسکونی در مجاوزت این بیمارستان بود.

این عقب‌نشینی بعد از گذشت بیش از دو هفته وحشیگری نظامیان صهیونیست در مجتمع پزشکی شفاء و منطقه اطراف آن صورت می‌گیرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که ارتش اسرائیل در عملیات خود در بیمارستان شفاء 200 نفر را کشته و 900 نفر را در بازداشت نگه داشته است.

این درحالی است که وزارت بهداشت غزه از شهادت دست کم 400 فلسطینی در اطراف بیمارستان شفاء در حمله وحشیانه اشغالگران خبر داده است.

صدها جسد سوخته شهدا در اطراف بیمارستان شفاء روی زمین مانده است

از طرف دیگر وزارت بهداشت غزه از ماندن صدها جسد در خیابان‌های اطراف مجتمع شفاء خبر داده و اعلام کرد که اجساد سوخته شهدا در خیابان‌ها و جاده‌های اطراف روی زمین افتاده و امکان دسترسی به آنها نیست.

منابع آگاه اعلام کردند که نیروهای اشغالگر ساختمان‌های مجتمع پزشکی شفاء را به آتش کشیده و باعث از کار افتادن کامل این بیمارستان شدند و میزان تخریب در مجتمع شفاء و مناطق اطراف آن بسیار زیاد است.

بر اساس این گزارش‌ها اجساد بسیاری در اطراف مجتمع پزشکی شفاء در محله النصر و خیابان الوحده و ... که در محاصره نیروهای اشغالگر بود روی زمین مانده است. در تمام این مدت ارتش اشغالگر مانع ورود تیم‌های امدادی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی به منطقه برای انجام مأموریت‌های بشردوستانه یا عملیات تخلیه می‌شد که منجر به بحران انسانی و بهداشتی هولناک در مجاورت مجتمع شفاء شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از